5 ایده برای بهبود کیفیت زندگی با دکوراسیون داخلی

تاثیر دکوراسیون روی کیفیت زندگی

همه ما تجربه بازگشت به خانه بعد از یک روز کاری سخت یا پر استرس را داشته‌ایم! خانه میزبانی است که ما را برای زندگی آماده می‌کند و بسیار مهم است که دکوراسیون داخلی احساس آرامش، حمایت و انرژی عاطفی مثبت را در اعضای خانواده تقویت کند.
خبر بد اینکه بخش زیادی از زندگی و محیط بیرونی که روزانه با آن در ارتباط هستیم خارج از کنترل ماست و خبر خوب اینکه خانه تنها مکانی است که خودمان به آن شکل می‌دهیم و می‌توانیم آن را به بهشتی دوست‌داشتنی و دلپذیر تبدیل کنیم!

 فراموش نکنید دکوراسیون دلپذیر فقط به این معنی نیست که مهمانان خود را تحت‌تأثیر قرار دهیم و مانند تصاویر کاتالوگ‌ یا یک مجله دکوراسیون، خانه خود را با وسایل زیبا محاصره کنیم، صحبت از بالا‌بردن کیفیت زندگی و القای سبک زندگی جدیدی است که در خانه احساس آرامش، راحتی و نظم داشته باشیم.

 محیط اطراف ما بر روحیه، سطح انرژی و نگرش ما تأثیر می‌گذارد. حتماً قبلاً شنیدید که طراحی دکوراسیون منجر به تغییرات مثبت در شغل، ارتباط بهتر اعضای خانواده و حتی رشد شخصی افراد می‌شود! 

تعجب نکنید! این تنها یک شعار نیست؛ بلکه واقعیتی اثبات شده است! پس اگر به دنبال ارتقا کیفیت زندگی خود با ایده‌های ساده و جذاب هستید، با این پنج ایده دکوراسیون شروع کنید تا کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید…

 ۱- فضای خانه را کاربردی چیدمان کنید!

 چیدمان به‌هم‌ریخته یا نامناسب موجب استرس و اضطراب می‌شود. برای چیدمان مناسب خانه بایستی مسیرهای واضح ایجاد کنید، مناطق مختلف را برای کارهای خاص تعریف کنید و مطمئن شوید که چیدمان مبلمان در فضای خانه، امکان جابه‌جایی و دسترسی آسان را فراهم می‌کند.

 فراموش نکنید چیدمان مناسب فقط به معنی تغییر موقعیت سرویس خواب یا مبلمان و … منزل نیست؛ بلکه درک سبک زندگی در درجه اول، تعیین فضای مورد نیازتان در مرحله دوم و اهمیت ارتباطات در استفاده از فضای موجود معیارهایی برای اطمینان از راحتی و چیدمان مناسب است که باید در نظر داشته باشید.
برای کاربردی‌تر شدن خانه از کنج‌های خالی کمک بگیرید و از قفسه‌هایی برای اکسسوری و کتاب‌ها استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با مبلمان چندمنظوره با اشغال فضای کمتر به نیازهای بیشتری پاسخ دهید. برای مثال می‌توانید هنگام خرید جهیزیه، به تخت خواب‌های جک دار را که فضای ذخیره‌سازی خوبی در زیر تشک ایجاد می‌کنند یا پاف‌ها که به‌عنوان مکمل مبلمان نشیمن همچنین به‌عنوان میز جلو مبلی از آنها استفاده می‌شود، برای کاربردی‌تر کردن فضا به‌ویژه در آپارتمان‌های کوچک بیشتر توجه کنید.

 ۲- هنر را به دکوراسیون خانه هدیه دهید!

 دیوارهای خالی می‌توانند افسرده‌کننده باشند، اگر احساس می‌کنید دیوارها خالی هستند، آثار هنری، نقاشی یا تابلویی را انتخاب کنید که درون شما را عمیقاً خوشحال می‌کند.

 علاوه‌بر نقاشی‌های دیواری به‌ اضافه کردن اکسسوری‌های دیگر نیز فکر کنید. مجسمه‌ها، دست‌سازه‌های هنری، ظروف نقاشی شده سفالی و سرامیکی می‌توانند روح هنر و زیبایی را به دکوراسیون خانه، اتاق خواب خصوصا در بالای تخت خواب هدیه کنند.
بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که تماشای آثار هنری می‌تواند تأثیر مثبتی بر روحیه و سلامت روان داشته باشد.

استفاده از قاب عکس برای دکوراسین

 یکی از موثرترین راه‌ها برای ارتقا کیفیت دکوراسیون داخلی خانه، افزودن آثار هنری اعضای خانواده است. لازم نیست هنرمند مشهوری باشید نقاشی‌های آبرنگی، طراحی‌های پرتره یا حتی نقاشی کودک شما می‌تواند در دکوراسیون حس زندگی ایجاد کند و هویت خاصی به خانه ببخشد.

 ۳- به دکوراسیون و روح خانه رنگ بپاشید!

 رنگ‌ها قدرت برانگیختن احساسات و تأثیرگذاری بر خلق‌وخو را دارند پس این موضوع نشان می‌دهد رنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی خانه استفاده می‌کنیم تا چه حد مهم هستند.

 اگر پیگیر مطالب آموزش دکوراسیون هستید، حتما می‌دانید که هر رنگ دارای اثرات روانی خاصی است. رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز، آرامش را افزایش می‌دهند، درحالی‌که رنگ‌های گرم مانند نارنجی و زرد انرژی، سرزندگی و پویایی بصری را افزایش می‌دهند.

 کافی است حال و هوای موردنظر برای طراحی خانه خود را مشخص کنید و رنگ‌هایی را که با آن هماهنگ هستند آزمایش کنید. لازم نیست فقط به یک‌رنگ بسنده کنید، ترکیبی از رنگ‌ها به ایجاد تعادل و هماهنگی بصری کمک می‌کند و در سلامتی جسمی و روحی شما اثرگذار است.

 ۴-کنج شخصی دلپذیری برای اعضای خانواده بسازید!


برای افزایش کیفیت زندگی علاوه‌بر توجه‌ به زندگی خانوادگی و تعاملات بین اعضای خانه باید هر کسی بتواند فضای شخصی خود را هم داشته باشد!

 این فضا در هر خانه بسته به سبک زندگی و علایق افراد متفاوت است، کنج شخصی ممکن است یک فضای مخصوص بازی برای بچه‌ها یا یک کنج مطالعه برای مادر و پدر باشد یا قسمتی برای ورزش و مدیتیشن مادر! یا حتی اختصاص گوشه‌ای برای استراحت حیوان خانگی شما!

 وقتی هر یک از اعضای خانه فضای شخصی مناسب داشته باشند احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

 فراموش نکنید یک‌خانه هرگز نباید بر اساس نیازها و سلیقه یک عضو خانواده طراحی شود؛ بلکه باید برای همه اعضای خانواده جذاب باشد.

 هر گوشه خالی منزل با ترفندهایی تبدیل به محلی دنج و قسمتی مفید و جذاب برای زندگی بهتر می‌شود.

 ۵- دکوراسیون خانه را به طبیعت پیوند دهید!

 بیوفیلیک به معنای عشق به زندگی یا موجودات زنده است. طراحی داخلی به سبک بیوفیلیک انسان را با طبیعت پیوند می‌دهد و حس رفاه و آرامش را به ارمغان می‌آورد.
طبق مطالعات، حضور گیاهان در خانه روحیه را بالا می‌برد و یکی از مؤثرترین راهکارها برای بهبود تمرکز، حفظ حافظه و کاهش استرس است.

 بسیاری از انواع گیاهان آپارتمانی فیلتر هوای طبیعی هستند که باعث کاهش آلرژی و افزایش کیفیت هوا نیز می‌شوند.

 گیاهان طبیعی و گل‌ها همچنین فوایدی برای بهبود خلق‌وخو دارند و احتمال افسردگی را کاهش و احساسات مثبت و شادی را افزایش می‌دهند، پس تا جای ممکن در قسمت‌های مختلف خانه یا کنجی نورگیر گیاهان را بگنجانید تا از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.

 فراتر از زیبایی دکوراسیون خانه فکر کنید!

طراحی دکوراسیون خانه‌ای که کاملاً متناسب با سلیقه شما باشد هیجان‌انگیز است! اما چیزی که فراتر از زیبایی یک خانه اهمیت دارد معیارهایی است که تضمین می‌کند بودن در خانه یک تجربه دلپذیر است و سلامتی روحی و جسمی برای شما به ارمغان خواهد آورد، پس اگر به دنبال افزایش کیفیت زندگی خود با تغییر دکوراسیون هستید همین حالا شروع کنید!

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

1 دیدگاه دربارهٔ «5 ایده برای بهبود کیفیت زندگی با دکوراسیون داخلی;

دیدگاهتان را بنویسید