بهترین رنگ روتختی کدام است؟

تخت‌ شما مرکز اتاق خواب است. بنابراین منطقی است رنگی را برای رختخواب خود انتخاب ‌کنید که با تمام اشیای موجود در اتاق هماهنگی داشته باشد. به همین دلیل باید عوامل متعددی را در انتخاب و خرید بهترین رنگ روتختی در نظر بگیرید. البته برای خرید روتختی باید از سبک مورد نظر خود شروع کنید و سپس به انتخاب رنگ برسید تا همه چیز در اتاق خواب شما کامل و جذاب باشد. در اینجا ما قرار است درباره موارد متعددی صحبت کنیم که شما را در انتخاب بهترین رنگ روتختی کمک می‌کنند.

روتختی چه رنگی بخرم؟

برای رنگ روتختی و تخت خواب دو نفره یا تک نفره بهتر است که استایل و سبک مورد علاقه خود را مشخص نمایید. هر استایل رنگی خاص را برای خود دارد. پس در انتخاب رنگ هماهنگ با استایل و سبک دقت لازم را داشته باشید. اگر می خواهید سبک مدرن و ایجاد حس و حال آرامش در اتاق خواب را انتخاب نمایید، از روتختی با رنگ های تک رنگ و ملایم انتخاب کنید

رنگ‌ها چیزهای زیادی برای گفتن دارند و البته می‌توانند بر زندگی شما نیز تأثیر بگذارند. وقتی نوبت به تخت خواب می‌رسد، توجه به نوع رنگ روتختی اهمیت بسیار ویژه ‌تری پیدا می‌کند، زیرا در شکل‌ گیری سبک اتاق خواب و حتی عادات مربوط به خواب نیز مؤثر است. در هنگام انتخاب بهترین رنگ روتختی باید اول از خود بپرسید که چه رنگی را مد نظر دارم؟ روتختی تک رنگ یا طرح‌ دار؟ در پاسخ باید بگوییم که اگرچه بسیاری از روتختی‌های طرح‌ دار جذابیت خاصی دارند، اما این سادگی است که همیشه ماندگار خواهد بود.

رنگ‌هایی که شلوغی کمتری دارند، می‌توانند در ایجاد یک محیط آرام بخش مؤثرتر باشند. این گزینه‌ها خصوصاً برای زمانی که به یک خواب راحت نیاز دارید، بسیار کمک‌ کننده خواهند بود. بنابراین راز ایجاد یک فضای اتاق خواب مدرن، استفاده از رنگ‌های ساده است. این موضوع حتی برای انتخاب روتختی هم باید مورد توجه قرار بگیرد. روتختی تک رنگ با سایر وسایل موجود در اتاق خواب بسیار بهتر ست خواهد شد. اما از سوی دیگر اگر قرار است روتختی طرح‌ دار انتخاب کنید، باید رنگ‌های ترکیبی ساده را به سرویس خواب خود اضافه کنید تا ظاهری تازه و جذاب ایجاد شود.

مطلب پیشنهادی: راهنما و نکات خرید روتختی

بیشتر بدانید : رنگ مناسب برای اتاق خواب

روانشناسی رنگ در خرید روتختی

اگر می‌خواهید مثل یک فرد خوش‌سلیقه خرید کنید، باید حتماً تا حدودی به روانشناسی رنگ‌ها تسلط داشته باشید. این به شما کمک می‌کند که بهترین رنگ برای روتختی اتاق خواب را انتخاب کنید. چیزی که هم نمای تخت شما را زیباتر می‌کند و هم باعث هماهنگی با سایر تجهیزات موجود در اتاق خواب می‌شود. جالب است بدانید که طی تحقیقات انجام شده، روانشناسی رنگ اتاق خواب و تجهیزات تخت خواب روی خواب بهتر تأثیرگذار هستند. بر اساس همین تحقیقات، ما رنگ‌های مناسب را در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم. از این رنگ‌ها می‌توانید برای استفاده در سرویس خواب دو نفره یا  سرویس خواب یک نفره خود استفاده کنید.

انواع رنگ برای روتختی اتاق خواب

رنگ آبی : یکی از رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب و البته سرویس خواب، رنگ آبی است. آبی را می‌توان در رده بهترین رنگ روتختی نیز به شمار آورد. این رنگ موجب القای حس آرامش در افراد می‌شود. طیف رنگ‌های آبی، از آبی روشن گرفته تا نمونه‌های غلیظ و عمیق‌ تر هر کدام برای سبک خاصی مناسب هستند. هر یک از این رنگ‌ها در افزایش کیفیت و مدت خواب، تأثیرات اثبات ‌شده‌ ای دارند.
رنگ مشکی : رنگ‌های خنثی همیشه محبوب هستند. اگرچه رنگ مشکی خیلی برای انتخاب روتختی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اما فراموش نکنید که خوابیدن در یک فضای تاریک باعث می‌شود تا حواس ‌پرتی کمتری هنگام خوابیدن داشته باشید. این به داشتن میدان دید یکنواخت‌ تر نیز کمک می‌کند. مشکی می‌تواند برای مردان انتخاب خوبی باشد.

بهترین رنگ روتختی برای سرویس خواب نوزاد

شواهدی وجود دارد که  رنگ در رفتار و ذهن افراد تاثیر دارد. برای همین انتخاب رنگ برای فضاهای مختلف تصادفی نیست و بر اساس اصول و روانشناسی رنگ انجام می‌شود. به همین جهت انتخاب رنگ روتختی برای سرویس خواب نوزاد نیز بسیار اهمیت دارد زیرا بر رفتار و ذهن کودک و نوزاد شما اثرگذار است.

با توجه به شناسایی روحیه نوزاد و یا کودک خود می‌توانید رنگ مناسبی را برای دکوراسیون اتاق خواب و روتختی سرویس خواب او انتخاب کنید. برای مثال اگر کودک و یا نوزاد شما فعالیت‌های زیادی دارد و یا به قول معروف بیش فعال است بهتر است خیلی از رنگ‌های گرم مانند، قرمز، نارنجی و زرد انتخاب نکنید. رنگ های سرد هم باعث احساس آرامش بیشتری در ذهن و بدن می شود و باعث می‌شود که فضا آرام‌تر دیده شود. اما در انتخاب رنگ‌های سرد هم افراط نشود. پیشنهاد ما انتخاب ترکیبی از رنگ‌های سرد و گرم با توجه به دکوراسیون اتاق خواب و روحیه کودک شماست.

مطلب پیشنهادی: تفاوت سرویس خواب سلطنتی و اسپرت


رنگ خاکستری و نقره‌ای : خاکستری یکی از رنگ‌های فوق ‌العاده محبوب در دکوراسیون منزل است. از دیوار پوش گرفته تا مبلمان و سرویس خواب، این رنگ خاکستری است که همیشه یکه ‌تازی می‌کند. این رنگ یکی از محبوب ‌ترین رنگ‌ها در بین مصرف ‌کنندگان امروزی محسوب می‌شود. خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی، قابلیت ترکیب شدن با هر رنگ دیگری را نیز دارد. جالب است بدانید که رنگ خاکستری حتی در پنهان کردن لکه‌ها هم استاد است و البته در این زمینه از بسیاری از رنگ‌های دیگر عملکرد بهتری دارد.

مطلب پیشنهادی: چگونه روتختی را فیکس کنیم؟

انتخاب رنگ روتختی بر اساس فنگ شویی

اتاق خواب مکانی ایده آل برای شروع ترکیب فنگ شویی در خانه و زندگی شماست. این شامل رنگ روتختی هم می‌شود. ابتدا توجه کنید که به چه رنگی جذب می‌شوید. چه رنگ‌هایی را دوست دارید؟ هر یک از ما بر اساس فرهنگ و تجربیات گذشته خود با رنگ‌های خاصی ارتباط متفاوتی داریم، بنابراین مهم است که به شهود خود گوش دهید. رنگ‌های زیر بر اساس قوانین فنگ شویی ترکیب خاصی برای روتختی ایجاد می‌کنند.

  • سبز و آبی برای سلامتی و سرزندگی
  • بنفش برای رفاه
  • صورتی و هلویی برای جذب شریک
  • سفید برای سادگی
  • زرد خاکی، قهوه ای و نارنجی برای تعادل
  • آبی تیره و آبی دریا برای معنویت
  • خاکستری برای پشتیبانی
  • سیاه برای خرد

مطلب پیشنهادی: بهترین پارچه برای روتختی

کلام پایانی …
در این مطلب به بررسی بهترین رنگ روتختی و راهنمای خرید روتختی اشاره کردیم. نکته مهم در این بررسی در نظر گرفتن سلیقه، در کنار روانشناسی رنگ‌ها و ترکیب آن با سایر اشیای موجود در اتاق خواب است. انتخاب یک رنگ اشتباه نه تنها می‌تواند خسته کننده باشد، بلکه ممکن است در بروز حس ناخوشایند و تداعی خاطرات بد هنگام خواب نیز تأثیر بگذارد.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید