سرویس خواب چستر چیست و چه مزایای دارد؟

می‌توان گفت از زمانی‌که وجود سرویس خواب در بسیاری از منازل رایج شده است و دیگر نمی‌توان به‌عنوان یک کالای ویژه به آن نگاه کرد، سرویس خواب چستر طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. ویژگی اصلی این نوع سرویس خواب استفاده از لمسه‌‌کاری روی چوب است. منظور از لمسه‌کاری، رویه‌‌کوبی برای ایجاد فرورفتگی‌ها و برجستگی‌های منظم روی پارچه یا چرم است. مطمئنا این حالت فرورفته و برآمده جلوه خاصی به طراحی سرویس خواب می‌دهد و آن را از حالت سادگی خارج می‌کند. جنس پارچه به کار رفته برای این کار متنوع است و می‌تواند پارچه ابریشمی، کتان، پلی‌استر، ساتن، جیر یا تافته باشد. اصولا این نوع طراحی محدود به تخت خواب نیست و اثراتی از آن روی صندلی میز آرایش، پاف و پاتختی‌ها نیز دیده می‌شود.

جالب است بدانید که سرویس خواب چستر توانسته است در سبک‌های مختلف جلوه‌نمایی کند و فقط محدود به سبک نئوکلاسیک نیست. می‌توان از این لمسه‌کاری در طراحی سرویس تخت خواب‌های کلاسیک و مدرن نیز استفاده کرد. اگر تمایلی به خرید سرویس خواب یک نفره یا سرویس خواب دو نفره تمام چوب ندارید و لوکس بودن کار نیز برای شما اهمیت دارد، سرویس خواب چستر گزینه خوبی برای شما است. در ادامه به جزئیات بیشتری از این مسئله اشاره خواهیم کرد.

سرویس خواب چستر چیست؟

سرویس خواب چستر شامل تخت خواب، میز ارایش و صندلی، کمد لباس و پاتختی است. این سرویس خواب به عنوان یکی از مهمترین قطعات مبلمان در اتاق خواب استفاده می‌شود و باید با کیفیت و طراحی مناسب انتخاب شود.

سرویس خواب چستر می‌تواند با پارچه‌هایی چون جیر، چرم و مخمل دوخته شود. پارچه‌های جیر و چرم جنس محکم‌تری دارند و دوخت آنها نیز زمان بر و سخت‌تر است. پارچه های مخملی که پرطرفدارتر هستند، دوخت راحت‌تر و با سرعت بیشتری دارند و زیباتر و شیک‌تر هم دیده می‌شوند و نمای اتاق را بسیار خاص و گرم نشان می‌دهند. از این پارچه‌ها نه تنها در تخت خواب چستر بلکه در دیگر اجزای سرویس خواب مانند صندلی میز آرایش، میز آرایش و کمد لباس استفاده می‌شود.

 

انواع سرویس خواب چستر

به طور کلی، می‌توان سرویس خواب چستر را به سه دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

    • سرویس خواب چستر کلاسیک یا سلطنتی. این نوع سرویس خواب به داشتن یک تاج تخت خیلی بلند که با لمسه‌کاری تزئین شده است و معمولا به رنگ‌های طلایی، گردویی، شیری دیده می‌شود، معروف است. معمولا از سنگ‌های تزئینی، قطعات کریستالی یا پلاستیک برای تزیین بخش‌های فرورفته نیز استفاده می‌شود تا طراحی کلی جلوه بیشتری پیدا کند.
    • سرویس خواب چستر نئوکلاسیک. تجربه نشان داده است که طراحی چستر می‌تواند در سبک نئوکلاسیک به بهترین نحو خود را نشان دهد. زیرا اساس سبک نئوکلاسیک بر استفاده از روکش پارچه‌ای در بخش زیادی از تخت خواب، پاتختی و پاف است. مطمئنا وجود لمسه‌کاری می‌تواند ظاهر جذاب‌تری به آن بدهد.
    • سرویس خواب چستر مدرن. اگرچه اغلب سرویس خواب‌های مدرن ساده هستند اما در برخی از آن‌ها می‌توان نشانه‌های کمی از لمسه‌کاری پیدا کرد. به‌خصوص اگر جنس بدنه تخت خواب به‌جای چوب فلز باشد.

یک سرویس خواب چستر می‌تواند به‌صورت تمام‌لمسه یا هدچستر ساخته شود. در مدل هدچستر در بخش تاج تخت از لمسه‌کاری استفاده می‌شود، درحالی‌که در مدل تمام لمسه، نه تنها تاج تخت بلکه کل بدنه تخت خواب و دیگر متعلقات سرویس خواب نیز لمسه‌کاری شده است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از دکوراسیون داخلی اتاق خواب حتما به این مسئله توجه کنید. زیرا هماهنگ کردن سایر اجزای اتاق خواب با مدل‌های تمام‌لمسه کمی مشکل است.

مزایای استفاده از تخت خواب چستر چیست؟

یکی از مهمترین مزایای خرید سرویس خواب چستر این است که دیگر لازم نیست برای خرید یک تخت خواب لوکس هزینه زیادی پرداخت کنید. در عین حال، راحتی این نوع سرویس خواب خیلی بیشتر از سرویس خواب‌های مجلل و گران‌قیمت کلاسیک است. از دیگر مزایای خرید تخت خواب چستر می‌توان به تنوع بالا در طراحی آن اشاره کرد. نه تنها طیف وسیعی برای انتخاب رنگ روکش پارچه‌ای یا چرمی آن وجود دارد بلکه از طرح‌های لوزی، گل‌دار، راه‌راه و شانتون‌دار نیز می‌توان برای لمسه‌دوزی استفاده کرد. این مسئله در هنگام طراحی انواع سبک دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد.

این امکان نیز برای شما وجود دارد که به‌جای خرید یک سرویس خواب چستر، فقط یک تخت خواب چستر خریداری کنید و بقیه اجزا ظاهری ساده‌تر داشته باشند. اخیرا نیز تخت خواب تاشو چستر برای کمک به صرفه‌جویی در فضای اتاق خواب به بازار آمده است.

تفاوت تخت چستر با دیگر انواع تخت

یکی از مهم‌ترین اجزاء سرویس خواب، تخت خواب می‌باشد سرویس خواب های چستر تخت خواب های زیبا و مقاوم دارند. تخت خواب‌های چستر در انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند.

تفاوت اصلی تخت چستر با دیگر تخت ها در  جنس پارچه آن است. در واقع برای ساخت تخت چستر از پارچه‌های متنوعی استفاده می‌شود پارچه‌هایی که برای تخت چستر استفاده می‌شود باکیفیت و بسیار مرغوب هستند.

اگر دوست دارید فضای اتاق خواب شما لوکس و جذاب باشد، تخت خواب چستر گزینه مناسبی زیرا از پارچه‌های زیبا، گران قیمت و نفیس برای طراحی و ساخت این نوع تخت‌ها استفاده می‌شود که می‌توان هنرهای دستی را هم در این نوع تخت خواب‌ها مشاهده کرد.

مطلب پیشنهادی: تفاوت سرویس خواب سلطنتی و اسپرت

کلام پایانی …
اگر انتخاب شما خرید یک سرویس خواب چستر است، پیشنهاد می‌کنیم حتما به کیفیت بالای روکش پارچه‌ای یا چرمی و چوب به کار رفته در ساخت آن توجه کنید. معمولا پارچه‌هایی مانند کتان و پلی‌استر دوام بیشتری نسبت به پارچه‎های تافته و ساتن دارند. به این نکته نیز توجه کنید که تمیز کردن تخت خواب‌هایی با رنگ روشن کمی دشوار است. پس بهتر است به‌سراغ رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، آبی تیره، خاکستری یا حتی مشکی بروید. مطمئنا فروشنده هنگام خرید سرویس خواب یا مبلمان چستر چنین نکاتی به شما یادآوری خواهد کرد.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

3 دیدگاه دربارهٔ «سرویس خواب چستر چیست و چه مزایای دارد؟;

دیدگاهتان را بنویسید