نکات خرید کمد نوزاد – راهنمای خرید کمد کودک

نوزادان در هنگام تولد به لوازم زیادی دارند و از این رو داشتن محلی برای نگهداری این لوازم از واجبات است. همچنین داشتن فضایی مثل کمد به بهداشت نوزاد، زیبایی اتاق و مسائل گوناگون دیگری نیز کمک می‌کند. داشتن یک کمد شاید به نظر بی اهمیت برسد اما در واقع دلایل یادی وجود دارد که الزام خرید آن را بیان می‌کند. اگر در حال خرید سرویس خواب نوزاد هستید، با ما همراه باشید تا ضمن بررسی دلایل الزام خرید کمد، راهنمای خرید کمد نوزاد را با هم بررسی کرده و نکات خرید آن را مرور کنیم.

دلایل اهمیت کمد لباس نوزاد

در وهله اول بهتر است بدانیم داشتن کمد چرا ضروری است و بعد برای خرید آن اقدام کنیم. دلایل مختلفی برای خرید کمد نوزاد وجود دارند که در ادامه به مهم‌ترین و تأثیرگذارترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. حفظ نظافت نوزاد

اگر در حال خرید سیسمونی و سرویس خواب نوزاد یا تخت خواب باشید، احتمالا با حجم زیادی لباس و لوازم مورد نیاز نوزاد مواجه خواهید شد. لباس‌ها و لوازم نوزاد به طور مستقیم با سلامت نوزاد در ارتباط هستند و اگر در مکانی مشخص قرار نگیرند با آلودگی‌های محیطی همراه می‌شوند. برای حفظ نظافت نوزاد و محیط اطرافش بهتر است در ابتدا و حتی قبل از خرید لباس و لوازم مورد نیاز نوزاد کمد و سرویس خواب نوزاد را تهیه کنید. این کار علاوه بر رعایت بهداشت کودک به نظم اتاق او نیز کمک می‌کند.

نکات خرید کمد نوزاد

2. آموزش نظم به کودک از سن کم

کودکان از همان سن کم و نوزادی در حال یادگیری از والدینشان هستند. به همین منظور باید از هر روشی برای آموختن نکات مثبت به آن‌ها استفاده کنیم. با استفاده از یک کمد لباس، به او نظم را آموزش می‌دهیم و همچنین کودک متوجه می‌شود هر چیزی جای مخصوص خودش را دارد. در نهایت مرتب کردن کمد لباس نیز اهمیت دارد و باید در نگهداری کمد نیز دقت کافی به خرج بدهید.

3.استقلال نوزاد

کودکان نیز نیاز دارند تا استقلالی نسبی را داشته باشند. این استقلال از لوازم کودک و اتاقش آغاز می‌شود. حتی اگر در ابتدای نوزادی برای کودکتان اتاق تهیه نکرده‌اید، سعی کنید لوازم مورد نیاز کودک مانند میز تعویض را تهیه کنید و آن‌ها را در جای مخصوص به خودشان قرار بدهید. با انجام این کار کودک و نوزاد شما متوجه می‌شود که متعلقاتی دارد و باید در نگهداری و نظم آن‌ها کوشا باشد.

کمد لباس کودک

4.امنیت کودک

نوزادان از سن 3 ماهگی دوست دارند همه چیز را با حس چشایی تجربه کنند. برای مثال یک نوزاد سه تا شش ماهه پتوی خود را در دهانش قرار می‌دهد تا بافت آن را درک کند. به همین دلیل امنیت کودک بسیار اهمیت دارد. تصور کنید لوازمی مثل کرم‌های کودک، داروها و یا سایر موادی که می‌توانند برای کودک خطرآفرین باشند در دسترس او قرار داشته باشد! برای جلوگیری از این خطرهای احتمالی، باید تمامی لوازم مورد نیاز کودک را در کمد قرار بدهیم که برای کودک قابل دسترسی نباشد تا از امنیت کودک اطمینان داشته باشیم.

5.زیبایی اتاق

کمد لباس علاوه بر کارایی زیادی که دارد، یک شی دکوری نیز در اتاق محسوب می‌شود. هر چه اجزای سرویس خواب کامل‌تر باشد اتاق نوزاد زیباتر به نظر خواهد رسید. برای تکمیل سرویس خواب نوزاد می‌توانید در کنار تهیه کمد لباس میز تعویض پوشک نوزاد نیز تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید کمد لباس

نکات خرید کمد نوزاد

مطلب پیشنهادی: بهترین رنگ کمد لباس

راهنمای خرید کمد نوزاد

برای خرید کمد نوزاد بهتر است به چند نکته دقت کنید تا خرید بهتری داشته باشید. در ادامه به نکات خرید کمد نوزاد اشاره می‌کنیم:

  • به فضای اتاق توجه کنید و بر اساس ابعاد اتاق، ابعاد کمد را انتخاب کنید.
  • دقت کنید که کمد مد نظرتان قفسه‌ها و طبقه‌های کافی داشته باشد.
  • سعی کنید کمد را به همراه سایر اقلام سرویس خواب خریداری کنید تا با هم همخوانی بهتری داشته باشند.
  • از کیفیت درب‌های کمد و پایه‌های آن مطمئن شوید تا امنیت کافی برای اتاق فرزندتان فراهم شود.
  • بهتر است کمد رگال لباس داشته باشد تا برخی از لباس‌های کودک را آویزان نمایید.
  • به جنس کمد دقت کنید. جنس چوب و ام‌ای‌اف برای کمد ایده‌آل هستند.
  • کمد کودک در معرض لکه شدن زیادی قرار می‌گیرد. دقت کنید که سطح کمد قابلیت تمیز شدن داشته باشد.
  • ترجیحاً کمدی تهیه کنید که برای سالیان طولانی قابل استفاده بوده و طرح و نقش کودکانه نداشته باشد. این مورد به شما کمک می‌کند از مصرف گرایی و پرداخت هزینه اضافی دور بمانید.
  • در نهایت از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید تا در صورت بروز مشکلات احتمالی بتوانید کمد را تعمیر کنید.

نگهداری و مراقبت از کمد نوزاد

نکات خرید کمد نوزاد را با هم بررسی کردیم اما از دیگر نکات مهم نگهداری کمد نوزاد است تا بتوانیم برای سالیان بیشتری از کمد استفاده کنیم. با استفاده از نکات زیر عمر مفید کمد نوزاد شما افزایش می‌یابد و زیبایی‌اش را در طول سال‌های طولانی حفظ خواهد کرد:

  • سعی کنید درب‌های کمد را با دستمال نمدار و مخصوص تمیز کنید.
  • در قفسه‌های کمد پارچه یا روکش‌های مخصوص پهن کنید تا قفسه‌ها تمیز‌تر بمانند.
  • بهتر است لوازم پوستی و مراقبتی کودک را در یک سبد قرار بدهید و سپس به قفسه مخصوص در کمد منتقل کنید. چرا که ممکن است چربی حاصل از محصولات مراقبتی مثل روغن بچه و کرم کودک سطح قفسه‌های کمد را برآمده یا چرب نماید.
  • برای جابه‌جایی کمد احتیاط لازم را انجام بدهید تا درب‌‌ها و پایه‌های کمد آسیب نبینند.
  • لباس‌ها را با رعایت وزن آن‌ها روی رگال یا قفسه قرار بدهید تا از سنگین شدن یک قسمت جلوگیری شود.
  • مرتباً قفسه‌های درونی کمد را مرتب و تمیز کنید تا بهداشت لباس‌های نوزاد و کمد لباس برقرار شود.
  • کمد را در حالت پر جابه‌جا نکنید! همچنین اگر کمد شما دارای کشو است، بهتر است قبل از جابه‌جایی کشوها را دراورید یا درب کشوها را با چسب به کمد محکم کنید

مطلب پیشنهادی: چگونه لباس را تا کنیم که کم جا بگیرد

کمد نوزادتان را با عشق پر کنید!

کمد نوزاد شما حاوی تمامی نیازهای اوست و برای تهیه کمد و پر کردن آن بهتر است عشق زیادی به خرج بدهید! به نکات خرید کمد نوزاد و چگونگی مراقبت و نگهداری از آن پرداختیم و سعی کردیم الزام داشتن کمد نوزاد را برای شما شرح دهیم. برای تهیه کمد مد نظرتان می‌توانید با کارشناسان بالسا در ارتباط باشید.

  • 1

    چگونه کمد نوزاد را از آلودگی حفظ کنیم؟

    بهتر است همیشه درب کمد نوزاد را پس از استفاده بسته نگه دارید تا گردوغبار و آلودگی به کمد نفوذ نکند.
  • 2

    اگر روغن بچه به کمد نوزاد پس داد چه اقدامی انجام بدهیم؟

    بهتر است در ابتدا از بروز این مشکل پیشگیری کنید اما اگر این مشکل رخ داد، سطح قفسه را به طور کامل با دستمال خشک و تمیز از روغن پاک کنید. سپس یک پارچه تمیز دیگر یا کاغذ جاذب روغن روی قفسه قرار بدهید تا اضافات روغن را به خود جذب کند. اگر قفسه آسیب جدی دید، می‌توانید با کارشناسان ما جهت دریافت خدمات پس از فروش در ارتباط باشید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید