راه های ساده برای از بین بردن ساس

ساس در تخت خواب

اگر که در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا با موجودات ریز و خون خاری به نام ساس روی تخت یا در حوالی سرویس خواب دو نفره یا سرویس خواب یک نفره خود برخورد کرده‌اید. ساس‌ها اصولا به صورت گروهی زندگی می‌کنند. پس مطمئن باشید که اگر یکی از آنها را دیده‌اید تعداد دیگری ازشان در خانه شما وجود دارند. اما چگونه می‌توانیم این موجودات موذی و خون‌خوار را از بین ببریم؟ روش‌های گوناگونی برای از بین بردن ساس وجود دارد. روش‌هایی چون استفاده از محلول‌های شیمیایی، دستگاه‌های فراصوتی، گردو، زیره سبز و غیره از جمله بهترین روش برای از بین بردن ساس است. در ادامه روش‌های دیگر و نحوه استفاده از آن را برای شما آورده‌ایم.

راه های از بین بردن ساس

راه‌های از بین بردن ساس

برای  نابودی ساس روش‌های بسیار گوناگونی وجود دارد. از روش‌های طبیعی گرفته تا استفاده از مواد شیمیایی. در این بخش انواع راه های از بین  بردن این مزاحم های ناخوانده را برای شما لیست کردیم تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید.

  • استفاده از محصولات شیمیایی: یکی از راه های موثر استفاده از محلول‌های شیمیایی است. برای کنترل ساس‌ها می‌توانید از محصولات شیمیایی مثل اسپری‌ها، پودرها و محلول‌های ضد ساس استفاده کنید. این محصولات علاوه‌بر کنترل ساس‌ها، می‌توانند از ورود حشرات مزاحم دیگر هم مانند مگس و کرم‌ها جلوگیری کنند.
  • استفاده از دستگاه‌های فراصوتی: دستگاه‌های فراصوتی می‌توانند ساس‌ها را به دلیل حساسیت بالای شنوایی که دارند، به دور از محل اقامت شما دفع کنند.
  • استفاده از محلول‌های ضد ساس: محلول‌های ضد ساس در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های حیوانات خانگی موجود هستند و می‌توانند در از بین بردن ساس موثر باشند.
  • تمیز کردن و ضد عفونی کردن محیط: برای جلوگیری از پرورش ساس در محیط، باید محیط زندگی خود را تمیز و ضد عفونی شود. می‌توانید از مواد ضد عفونی کننده مانند کلر و الکل استفاده کنید.
  • استفاده از اسید استیک: با مخلوط کردن آب و استیک، می‌توانید محل ساس‌ها را پاک کنید و آنها را از بین ببرید.
  • استفاده از روغن‌های ضد ساس: روغن‌هایی مانند روغن نعناع، روغن آویشن و روغن جوجوبا، به عنوان یک روغن ضد ساس بسایر موثر هستند. می‌توانید این روغن‌ها را به لباسشویی خود اضافه کنید و با شستن لباس‌ها و ملحفه‌ها ساس‌ها را از بین ببرید.استفاده از گردو: با خرد کردن پوست گردو و پاشیدن آن در سراسر خانه، می‌توانید ساس‌ها را از بین ببرید.
  • استفاده از زیره سبز: با خرد کردن زیره سبز و پاشیدن آن در سراسر خانه، می‌توانید ساس‌ها را از بین ببرید.
  • استفاده از دی‌اتوم: دی‌اتوم یک ماده طبیعی است که از جمله کاربردهای آن از بین بردن ساس و سایر حشرات است. دی‌اتوم را می‌توان در فروشگاه‌های آنلاین یا فروشگاه‌های محلی خریداری کرد.
  • سیر: سیر دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ است که می‌تواند به عنوان یک روش خانگی برای از بین بردن ساس استفاده شود. برای استفاده از آن، چند حبه سیر را رنده کرده و آن را با چند قطره روغن زیتون مخلوط کنید و روی مناطق آسیب دیده از ساس بمالید.
  • زعفران: زعفران دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری است که می‌تواند برای درمان عفونت‌های پوستی نیز مفید باشد. مقداری زعفران را با کمی آب مخلوط کرده و به صورت پاک کن روی مناطق آسیب دیده از ساس بکشید.
  • اسانس نعنا: اسانس نعنا دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری است و می‌تواند به عنوان یک روش طبیعی برای از بین بردن ساس استفاده شود. چند قطره از اسانس نعناع را در کمی آب مخلوط کرده و با پنبه روی مناطق آسیب دیده از ساس بمالید.
  • چای سبز: یکی دیگر از راه‌های از بین بردن ساس از منزل استفاده از چای سبز است. چای سبز نیست همانند نعنا دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ است و می‌تواند به عنوان یک روش طبیعی برای از بین بردن ساس استفاده شود. چند برگ چای سبز را در آب جوش قرار دهید و بعد از خنک شدن آن را بر روی مناطق آسیب دیده از ساس بمالید.

نابودی ساس از اتاق خواب با یک روش تجربی

گر در اتاق خواب خود نشانه هایی از وجود ساس را احساس کردید، همان ابتدا فضاهای آلوده را مشخص کنید. محیط آلوده به ساس باید قرنطینه شود. پس درها را ببندید و درزها را با چسب بپوشانید. همه وسایل پارچه ای و قابل شستشو در اتاق را مانند ملحفه ها و روتختی و بالشت را با آب داغ شسته و در آفتاب خشک نمایید. این کار با آب داغ (حداقل 60 درجه سانتیگراد)  انجام شود و در ادامه آنها را در برابر آفتاب خشک کنید.

تمامی وسایل از جمله سرویس خواب، کفپوش و لا به لای مبلمان یا همه قسمت های وسایل ماننده میز تحریر و … را جاروبرقی بکشید و پس از انجام کار کیسه را دور بیاندازید. هر جاییکه امکان وجود ساس و تخم آن وجود دارد را می توانید با استفاده از نوار چسب، پاکسازی کنید. شاید این کار کمی عجیب باشد اما یک تجربه شخصی است و می تواند مفید و کارساز باشد. یادتان نرود، تمام وسایل چوبی مثل آینه قدی یا کمد لباس و مبلمان را در برابر آفتاب قرار دهید. ساس ها از نور بیزارند و نور آفتاب به از بین رفتن آن ها کمک زیادی می کند. پس از آنکه کار جارو کردن و شستشو وسایل تمام شد، از یک بخار شو استفاده کنید. هر دو روز یکبار این کار را خیلی اساسی انجام دهید تا دیگر اثری از ساس در خانه نماند.

البته که پیشنهاد می شود در انتها حتما از سم و حشره کش های مخصوص استفاده شود. با این کار بازگشت مجدد ساس به خانه به حداقل می رسد. برای سم پاشی از افراد متخصص کمک بخواهید زیرا سم زدن بدست افراد غیر حرفه ای باعث می شود که مقاومتشان در برابر سم بیشتر شود و سخت از بین بروند.

روش های از بین بردن ساس تخت خواب

برای از بین بردن ساس تخت خواب می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • شستن لباس‌ها و تختخواب: ساس‌ها معمولاً در لباس‌ها، تخت‌خواب، و روی صندلی‌های مبلمان زندگی می‌کنند. بنابراین شستن و تمیز کردن این موارد با آب گرم و مواد شوینده قوی می‌تواند ساس‌ها را از بین ببرد.
  • استفاده از اسپری‌ها: می‌توانید از اسپری‌هایی که برای کشتن ساس‌ها تولید شده‌اند، استفاده کنید. اسپری را روی سطوح تخت‌خواب و اطراف آن بپاشیده. سپس با یک پارچه تمیز خشک کرده و رخت‌خواب و تشک را مجدداً روی آن بچینید.
  • استفاده از بخار: استفاده از بخار برای تمیز کردن تخت خواب می تواند برای از بین بردن ساس‌ها مفید باشد. با استفاده از یک دستگاه بخار می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • استفاده از پودر حشره‌کش: استفاده از پودر حشره‌کش می تواند به شما کمک کند تا ساس‌ها را از سرویس خواب و تخت خواب خود دور کنید. پودر حشره کش را روی تخت خواب بپاشید و برای چند ساعت قبل از خواب آن را بگذارید بر روی تخت استراحت کند. سپس تخت خواب را با مایع شوینده پاک کنید.

توصیه می شود پس از استفاده از هر یک از روش های بالا، به صورت دوره‌ای تخت خواب را چک کرده و برای اطمینان از عدم حضور ساس، اقدام به تمیز کردن دوباره آن کنید.

مقاله پیشنهادی: روش صحیح شستن بالش

نشانه های حضور ساس در خانه

نشانه‌های وجود دارند که به ما هشدار می‌دهند که موجودات موذی به نام ساس در خانه ما می‌پلکند. این نشانه‌ها عبارتند از:

  1. نشانه‌های گزیدگی: اگر شما نشانه‌هایی مانند نواحی قرمز رنگ روی پوست خود یا علائم خارش و التهاب را در بدنتان مشاهده می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از حضور ساس در خانه شما باشد.
  2. پوسته‌های خالی: اگر پوسته‌های خالی از بدن حشرات را در نزدیکی مبل‌ها، تخت‌ها و دیوارها مشاهده می‌کنید، احتمالاً تاییدی بر حضور ساس در خانه شما است.
  3. نواحی تیره: ساس‌ها عموماً در نواحی تیره و پنهان مثل نواحی زیر مبل‌ها، پشت تخت‌ها و کابینت‌ها پنهان می‌شوند. بنابراین، اگر نواحی تیره و پنهانی در خانه خود وجود دارد و شما از آن غافل شدید، ممکن است سا‌ها در آنجا پنهان شده باشند.

توجه داشته باشید که برخی از این نشانه‌ها همچنین ممکن است به دلیل وجود حشرات دیگر در خانه شما نیز باشد.

 

مقاله پیشنهادی: تخت خواب ام دی اف بهتر است یا چوبی

 

پاکسازی ساس از تخت خواب

پیشگیری از حضور ساس در خانه

برای جلوگیری از ایجاد ساس در خانه، بهتر است که از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. پاکیزگی: برای جلوگیری از ایجاد ساس در خانه، بهتر است همیشه پاکیزگی و بهداشت خانه را حفظ کنید.
  2. تهویه: برای جلوگیری از رطوبت و تولید قارچ و باکتری‌ها، بهتر است در خانه تهویه مناسبی داشته باشید و در محیط خشک و تمیزی زندگی کنید.
  3. انتخاب لباس‌های مناسب: بهتر است از لباس‌هایی که به سادگی ساس به آنها می‌چسبد، استفاده نکنید. همچنین، پیش از شستشوی لباس‌ها باید آنها را با دقت بررسی کنید تا از نبود ساس روی آنها اطمینان حاصل کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین حالت خوابیدن نوزاد

بهترین روش را انتخاب کنید

در این مقاله شما را با بهترین روش های از بین بردن ساس آشنا کردیم و اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای شما توضیح دادیم. امیدواریم که با رعایت موارد گفته شده خانه‌ای عاری از این موجودات موذی داشته باشید. اما در نهایت، اگر شما به هر دلیلی با وجود پیشگیری‌های لازم، ساس در خانه خود دیدید، باید فوراً اقدام به از بین بردن آنها کنی و یا با متخصصین این کار مشورت‌های لازم را داشته باشید.

  • 1

    روش‌های شیمیایی برای کنترل ساس چیست؟

    روش‌های شیمیایی شامل استفاده از اسپری‌ها، پودرها، محلول‌ها و محصولات کنترل ساس از جمله روش‌های شیمیایی از بین بردن ساس است.
  • 2

    آیا روش های خانگی مانند استفاده از روغن های طبیعی، اسید استیک به عنوان روش‌های کنترل ساس کارساز هستند؟

    برخی روش‌های خانگی برای کنترل ساس کارساز هستند، اما ممکن است نتایج دائمی نداشته باشند و پس از مدتی ساس‌ها دوباره بازگردند.
  • 3

    آیا اسپری حشره کش برای از بین بردن ساس هم موثر است؟

    از اسپری های مخصوص از بین بردن ساس و یا حشره کش حاوی پیرترین یا پیرتروئید برای کشتن ساس ها استفاده کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

4 دیدگاه دربارهٔ «راه های ساده برای از بین بردن ساس;

  1. سلام یه خونه اجاره کردم بچه کوچک هم دارم صاحب خونه نگفت که خونه ساس داره یکی دو تا نیست پره دیوار ها پالت هست پشت پالت ها پره ساس هست لطفاً خواهشن کسی میدونه یه راه کار بده اصلأ نمی تونم بخوابم شب ها

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید