روش‌های کاربردی و سریع تمیز کردن آینه قدی / برق انداختن شیشه با ۸ نکته

تمیز کردن آینه قدی

به تمامی ما وجود یک خانه مرتب و پاکیزه احساس بسیار آرام و خوبی می‌دهد. از طرفی شاید آن طور که بنظر برسد نباشد، اما زندگی در خانه، اتاق و سرویس خواب آشفته و نامرتب، ذهن و حتی زندگی را نیز آشفته می‌کند. پنچره، شیشه و حتی آینه‌های خانه همچون منبع و گذرگاه انرژی خانه ما می‌باشند. چه بسا که بهتر است در تمامی زمان‌ها این بخش‌ها را تمیز نگه داریم. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه تمیز کردن آینه و تمیز کردن شیشه می‎پردازیم. معمولا بعد از خرید آینه قدی یکی از چالش ها، نگهداری از آن است. اگر قصد تمیز کردن یا خانه تکانی منزل‌تان را دارید به نکات زیر برای نظافت آینه قدی  یا شیشه توجه کنید.

نکات کلیدی تمیز کردن شیشه و تمیز کردن آینه قدی

برای تمیز کردن شیشه و حتی برق انداختن آینه قدی اجرای نکات گفته شده در ادامه ی مطالب کار را برای هر کسی آسان می‎کند.

تمیز کردن آینه

ابتدا گرد و خاک‎ها را پاک کنید

حتی اگر مدت زمان کمی است که از آخرین بار تمیز کردن آینه و شیشه می‎گذرد، بهتر است که قبل از شروع هر کاری با پارچه‎ای خشک و البته تمیز گرد و خاک بر روی شیشه و آینه را پاک کنید. چرا که ترکیب گرد و خاک نشسته بر روی آینه با محلول‌های شوینده باعث ایجاد حالت ناخوشایندی بر روی شیشه و آینده شما می‎شود.

تمیز کردن آینه قدی و شیشه از بالا به پایین

برای برق انداختن آینه قدی و تمیز کردن شیشه بدون هیچ لکی بهتر است که تمیز کردن آنها را از سمت بالا به پایین انجام دهید. چرا که با این روش از به جا ماندن اثرات اسپری محلول‌های پاک کننده‎ای که به سمت پایین می‎لغزند جلوگیری می‎شود. در حالی که اگر تمیز کردن آینه قدی را از پایین به بالا شروع کنید، امکان کثسف یا لکه شدن شیشه و اینه وجود خواهد داشت.

مقاله پیشنهادی: تغییر دکوراسیون اتاق خواب

تمیز کردن شیشه فقط در روزهای ابری

شاید این نکته از نظرتان عجیب و اشتباه باشد و معتقد باشید که تمیز کردن آینه و شیشه‌ها بهتر است که در روزهای آفتابی صورت گیرد. اما این را به یاد داشته باشید که در هنگام تمیز کردن شیشه‌ها در روز آفتابی، محلول پاک کننده به سرعت خشک می‎شود و لکه‌های بسیار زیادی از خود به جای می‎گذارد. از طرفی در روزهای ابری، محلول پاک کننده زمان بیشتری را بر روی شیشه می‎ماند و شما می‎توانید آن را به راحتی و با دقت پاک کنید.

تمیز کردن شیشه

برق انداختن آینه قدی با تی شیشه شو

وجود یک تی شیشه شو برای تمیز کردن آینه قدی و شیشه‌ها همچون معجزه عمل می‎کند. گاهی تمیز کردن آینه و شیشه به وسیله روزنامه و پارچه علاوه بر اینکه نمی‎تواند به خوبی محلول پاک کننده را خشک کند، ردهای بسیار زیادی را از خود به جا می‎گذارد. اما با استفاده از یک تی شیشه شوی خیالتان از بابت تمیزی آینه و شیشه‎ها راحت باشد.

از گوشه آینه و شیشه غافل نشوید

گوشه پنجره  و قاب آینه معمولا محل تجمع آلودگی و حتی گرد و غبار می‎باشد. شاید تمیز کردن این این کنج‌ها کار به ظاهر سختی باشد اما وجود و استفاده از یک گوش پاک کن، کار را برای شما راحت می‎کند.

از دستمال میکروفایبر و یا حتی بلوزی کهنه استفاده کنید

دستمال‎های میکروفایبر توانایی بسیار خیره کننده‎ای در برق انداختن آینه قدی و شیشه‌ها دارند. از طرفی لباس و بلوزهای کهنه شما یک گزینه مناسب برای تمیز کردن آینه قدی و شیشه است. چرا که این لباس‌ها از خود پنبه و اضافات به جای نمی‎گذارند و به خوبی محلول پاک کننده را جذب می‎کنند.

مقاله پیشنهادی: نحوه تمیز کردن وسایل چوبی

استفاده از روزنامه برای پاک کردن شیشه

برخی از افراد معتقدند که هیچ چیزی به اندازه روزنامه نمی‎تواند شیشه را تمیز کند. عده دیگری اما به دلیل اینکه علاقه ندارد ردی از لکه‌های روی روزنامه بر دستانشان باقی بماند، از استفاده این وسیله پرهیز می‎کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که روزنامه در حالی که مرطوب یا خیس باشد نمی‎تواند شیشه و آینه شما را به خوبی تمیز کند.

مراقب اجزای چوبی وسایل خود باشید

در هنگام تمیز کردن آینه، میز آرایش و پنجره خود به قاب‎های چوبی اطراف آن توجه کنید. بسیاری از پاک کننده‌ها به دلیل مواد تشکیل‌دهنده داخلشان می‎توانند به اشیا چوبی شما آسیب وارد کنند. شما می‎توانید برای جلوگیری نشستن اسپری بر مناطق چوبی، روی بخش‎های چوبی را با تکه‌های پارچه و یا کاغذ باطله بپوشانید.

نظافت شیشه پاک کردن شیشه

ابزارهای تمیز کننده شیشه و آینه

پس از بررسی نکات کلیدی برق انداختن آینه قدی و تمیز کردن شیشه، به بررسی انواع ابزارهای کمک کننده می‎رسیم. این ابزارها و وسایل عبارتند از:

  • مسواک: از مسواک می‎توانید برای تمیز کردن قسمت‎های پایینی پنجره‌ها که دسترسی برایمان سخت است، استفاده کنید.
  • گوش پاک کن: از گوش پاک کن می‎توانید برای تمیز کردن گوشه چهارچوب آینه و شیشه استفاده کنید.
  • دستمال میکروفایبر: این نوع دستمال‌ها قدرت جذب بسیار بسیار بالایی دارند که در تمیز کردن شیشه‌ها و برق انداختن آنها بسیار موثر هستند.
  • پاک کن تخته وایت برد: در انتهای تمامی مراحل می‎توانید از پاک کن تخته وایت‎برد تمیز استفاده کنید تا تمیزی شیشه و آینه‌هایتان چند برابر شود.
  • تی شیشه‌شو: این مدل تی ها در دو نوع دسته کوتاه و دسته بلند در بازار موجود است. استفاده از این مدل طی ها تفاوت خیره کننده‎ای را برای شما ایجاد می‎کند.

روش پاک کردن رنگ روغن از شیشه

به صورت معمول در هنگام رنگ کردن دیوارها لکه‌های رنگی بر روی شیشه میچکد و ماندگار می‎شود. اگر رنگ روغنی مانده بر روی شیشه هنوز خشک نشده است، شما می‌توانید آن را به راحتی با شیشه پاک کن و دستمال تمیز و خشکی پاک کنید. اما اگر رنگ روی شیشه خشک شده است، ابتدا مقداری مایع ظرفشویی را با آب ولرم مخلوط کنید و با کمک اسفنجی روی لکه رنگ بزنید تا لکه خشک شده کمی نرم شود. پس از آن می‎توانید به وسیله کارد لکه‌ها را از شیشه جدا کنید. البته به یاد داشته باشید که برای این کار بایستی صبر و حوصله زیادی به خرج دهید چرا که ممکن است به وسیله کارد به شیشه و آینه آسیب وارد کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش مرتب کردن کمد لباس

روش پاک کردن سیمان از روی شیشه

اگر در خانه بنایی داشته باشید و یا به خانه نویی نقل مکان کرده باشید احتمالا با شیشه‌هایی که بر رویش سیمان ریخته شده بر خورده‌اید. برای پاک کردن سیمان از روی شیشه، ابتدا دستکشی پلاستیکی بدست کنید، سپس مقداری سرکه سفید را بجوشانید تا کاملا داغ شود. پس از آن سرکه داغ شده را داخل قوطی اسپری بریزید و بر روی شیشه و لک‎های سیمان اسپری کنید و تا 15 دقیقه اجازه دهید که محلول سرکه داغ بر روی لک‎ها باقی بماند. در مرحله دوم مجددا سرکه داغ را بر روی لک‎ها اسپری و با کمک اسفنج لک‌های سیمان را جدا کنید. اگر سیمان به راحتی پاک نشد پیشنهاد می‎کنیم که این روش را چندین بار تکرار کنید.

پاک کردن آینه

مقاله پیشنهادی: نحوه شستشوی تشک خوشخواب

کلام آخر

امیدواریم که با بررسی نکات و روش‌های کلیدی تمیز کردن آینه و شیشه‌ها مسیر راحت و سریعی را برای برق انداختن شیشه‌های بلورین خانه خود داشته باشید. ضمنا اگر از وسایل اتاق خواب خود خسته شده اید‌ می‌توانید با مراجعه به فروشگاه و شعب بالسا چوب در سراسر ایران برای خرید آینه قدی، خرید تخت خواب و انواع سرویس خواب دو نفره، سرویس خواب نوزاد، سرویس خواب یک نفره و نوجوان … اقدام کنید تا بهترین شیک ترین محصولات را برای اتاق خود داشته باشید.

سوالات متداول

  1. برای پاک کردن چربی از روی شیشه و آینه از چه محلولی استفاده کنم؟
    برای پاک کردن چربی از روی شیشه بهتر است که از محلول شیشه پاک کن و یا الکل سفید قوی استفاده کنید.
  2. چگونه رسوب آب را از شیشه پاک کنم؟
    برای پاک کردن رسوب آب از روی شیشه شما نیازمند محلول سرکه و جوش شیرین هستید. شما مقداری از سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید تا ماده‎ای خمیری شکل به وجود آید. سپس آن را بر روی رسوبات قرار داده و اجازه دهید تا 15 دقیقه استراحت کند. سپس با کمک دستمالی تمیز آن را پاک کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید