بهترین تشک طبی برای دیسک کمر

زندگی شهرنشینی و شیوه‌های خاص آن طی سال‌ها تاثیر زیادی روی بدن انسان‌ داشته و تغییرات و مشکلاتی در سیستم و عملکرد آن به‌وجود آورده است. یکی از این موارد کاهش تحرک و افزایش وزن است که با بروز مواردی نظیر دیسک کمر و عوارض آن همراه شده است. تصور کنید که روزانه ساعت‌ها در جایی نشسته‌اید و بدون تحرک خاصی مشغول کار هستید؛ مشخص است که در چنین شرایطی دچار آسیب‌های جدی و جزئی در ناحیه کمر خواهید شد. در این مقاله از وبسایت بالسا، قصد داریم تا راهکارهایی را برای جلوگیری از بروز کمردرد ارائه دهیم و بهترین تشک طبی برای دیسک کمر را معرفی نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تشک طبی و پیشگیری از بروز دیسک کمر

یکی از راه‌های عملی برای جلوگیری از ابتلا به مشکلات دیسک کمر، استفاده از تشک طبی متناسب است. برای کسانی که به دیسک کمر مبتلا هستند نیز، ویژگی‌های مدیکال به‌کار رفته در این محصولات طبی مانع از بروز درد شده و فشار را از ناحیه آسیب دیده کاهش می‌دهد.
تشک مموری فوم یکی از تشک‌های طبی موجود در بازار است که امروز محبوبیت خاصی در میان مردم پیدا نموده است. مموری فوم یا فوم هوشمند که به اسفنج حافظه‌دار نیز معروف است، دارای خاصیت انعطاف مناسب همراه با برگشت‌پذیری سریع به حالت اولیه است. این نوع اسفنج هم‌چنین خواص تطبیق با محیط اطراف را داشته و مانع از وارد آمدن کمترین فشار به کمر و ستون مهره هنگام خواب یا استراحت‌های طولانی می‌شود.
در بخش بعدی به این موضوع و روش انتخاب بهترین تشک طبی برای دیسک کمر و کمردرد می‌پردازیم.

بهترین تشک های بالسا برای دیسک کمر

مقاله پیشنهادی: تشخیص تشک اصل از تقلبی

بهترین تشک برای کمردرد: سفت یا نرم؟

انتخاب تشک مناسب کمردرد به‌عنوان بزرگترین و موثرترین بخش از بستر نقش مهمی در سلامتی افراد دارد. هیچ چیز مثل یک خواب عمیق و راحت نمی‌تواند قوای بدنی را تمدید کرده و خستگی و گرفتگی عضلات بدن را که در اثر ساعات طولانی کار و مشغله به‌وجود آمده رفع کند.
رسیدن به حالت ریلکس و رها شدن ماهیچه‌های بدن در حالت خواب کامل نیازمند تخت خواب مناسب و کاملی است. اما باید پرسید از نظر درجه سفتی و نرمی، برای کمر درد چه تشکی مناسب است؟
در این مورد اختلاف نظر زیادی وجود دارد و تا حدی نیز به عادت‌های خواب افراد بستگی دارد. مانند سایر فاکتورها، در این مورد نیز سلیقه‌ها متفاوت بوده و بر انتخاب درجه سفتی و نرمی تشک موثر است.
اما زمانی که نوبت به انتخاب بهترین تشک طبی برای دیسک کمر و پیشگیری از کمردرد مي‌رسد، موضوع جدی‌تر شده و نیاز به بررسی بیشتری پیدا می‌کند.
بسته به نوع کمردرد و مشکلات دیسک کمر، پزشکان و متخصصین ارتوپدی درجات مختلفی از سفتی تشک را توصیه می‌کنند. اما در بسیاری موارد بر خلاف انتظار و تصور عموم، تشک بسیار نرم گزینه مناسبی برای این مشکلات نخواهد بود.
پیشنهاد ویژه و طبی ما برای شما تهیه و کاربرد بهترین تشک طبی برای دیسک کمر پیش از بروز علائم دیسک کمر و کمردرد است. بدون شک سرمایه‌گذاری بر روی سلامتی، ارزشمندترین موردی است که می‌تواند در انتخاب و خرید تشک طبی مورد توجه قرار گیرد.

تاثیر تشک روی دیسک کمر

چگونه از بروز کمردرد در محل کار جلوگیری کنیم؟

همانطور که اشاره شد، نشستن طولانی مدت یکی از دلایل آسیب دیدن کمر است. اگر به طور ژنتیکی کمردرد مزمن یا مشکلات ناحیه کمر داشته باشیم، با نشستن طولانی مدت این عارضه بدتر خواهد شد. یکی از کارهای موثری که می‌توان در محل کار برای جلوگیری از آسیب دیدن کمر انجام داد، برخاستن از جایمان برای مدتی کوتاه است. این کار ممکن است به نظر موثر نرسد اما در طولانی مدت از بروز عارضه‌های کمر می‌کاهد. همچنین می‌توان از صندلی‌های طبی که ارگونومی مناسبی دارند نیز بهره گرفت. استفاده از بالشتک‌هایی که مخصوص نشیمنگاه هستند نیز می‌توانند در عدم بروز کمردرد مزمن موثر باشند. اما چیزی که در نهایت مهم‌تر از سایر موارد تلقی می‌شود، استفاده از تشک مناسب است. چرا که ما مدت طولانی در خواب هستیم و لازم است تا از بهترین تشک طبی برای دیسک کمر یا عارضه‌های دیگر کمر بهره بگیریم. برای جلوگیری از برخی مشکلات بهتر است با بهترین روش خوابیدن برای گودی کمر و همینطور کمر درد آشنا باشید.

راهنمای خرید تشک برای افراد مبتلا به کمردرد

اصولا به علت نشستن و فعالیت‌های مختلف، وضعیت کمردرد در ساعات پایانی روز بیشتر می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای خرید تشک در ساعات پایانی روز اقدام به خرید بفرمایید. برای خرید تشک به این نکات توجه کنید: درجه نرمی و سفتی تشک؛ همانطور که اشاره شد تشک خیلی نرم برای کمردرد مناسب نیست. تشک خیلی سفت هم ممکن است به نقاطی از کمر شما آسیب وارد کند. پس تشکی با درجه نرمی متوسط انتخاب کنید. دوم اینکه بالش خود را با خود ببرید یا به همراه خرید تشک خرید بالش متناسب با آن را هم انجام دهید. و در نهایت به فرم ستون فقرات خود هنگام خوابیدن بر روی تشک فروشگاه توجه کنید. به پهلو بخوابید و از فروشنده بخواهید تشخیص بدهد آیا ستون فقرات شما در یک راستا قرار دارد یا خیر. تشک و بالش را می‌توانید به طور حضوری از فروشگاه‌های شعب مختلف بالسا تهیه کنید. انتخاب بهترین تشک طبی برای دیسک کمر را به کمک کارشناسان بالسا انجام دهید! اگر به شعب حضوری بالسا دسترسی ندارید می‌توانید با مطرح کردن مشکل کمردرد خود با فروشندگان بالسا، به طور اینترنتی خرید خود را انجام بدهید. تمامی تشک‌های بالسا طبی بوده و برای کمردرد و دیسک کمر انتخاب خوبی به شمار می‌روند.

کلام پایانی …
اگر از آن دسته افرادی هستید که به سلامتی عضلات و مفاصل بدن به‌ویژه در ناحیه حساس کمر اهمیت می‌دهید، انتخاب و خرید تشک مخصوص دیسک کمر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. به‌ویژه آنکه ساعات طولانی خواب و استراحت در صورت وجود نمونه‌ مناسب و ایده‌آل تشک که از مزیت‌های مدیکال و طراحی و درجه سفتی مناسب هم برخوردار باشد، بسیار ارزشمند است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با متخصصین ارتوپدی مشاوره نمایید. همچنین می‌توانید بصورت حضوری به شعب بالسا در سارسر ایران مراجعه کنید تا بتواند اطمینان خرید تشک، سرویس خواب دونفره و یک نفره و باقی وسایل اتاق خود مانند آینه قدی را نهایی کنید. اگر نمیدانید تشک طبی بهتر است یا فنری، می‎‌توانید در این مورد دیگر مقاله بالسا را مطالعه کنید.

 

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید