5 رنگ ترند و پر طرفدار سال 2024 برای دکوراسیون

رنگ های ترند 2024

در سال 2023 بیشتر از همه رنگ‌های نود و خاکی مد بودند و طرفداران استفاده از این تم رنگی بیشتر از همه بود. از آنجایی که رنگ هر سال در ابتدای سال میلادی تعیین می‌شود، در این مقاله قصد داریم تا رنگ های ترند سال 2024 را با همدیگر مروری کنیم تا بتوانیم با شناخت کافی از رنگ سال 2024 بهترین نتیجه را برای روحیه و زیبایی فضای اطرافمان، خصوصا اتاق خواب و پذیرایی رقم بزنیم، پس در این بلاگ از بالسا با ما همراه باشید.

5 رنگ پرطرفدار سال 2024

5 رنگ ترند سال 2024 که از سال های قبل برای بار چندم به سال جدید قدم می گذارند:

۱. خاکستری

۲. رنگی خنثی که حاصل در هم آمیخته  بژ و رنگ شامپاین است

۳. صورتی

۴. قهوه‌ای

۵. آبی دریایی

رنگ های ترند سال 2024

تا به امروز بارها اثبات شده که موضوع رنگ و انتخاب رنگ به طور ویژه‌ای اهمیت دارد و این بحث علاوه‌بر برندهای پوشاک و دکور، آنقدر برای مردم هم داغ است که احتمالا هیچگاه سرد نشود. برای مثال جالب است بدانید که برندهایی مانند Behr، Dutch Boy Paints، Valspar، C2، Glidden و سایرین رنگ سال 2024 خود را در ماه گذشته اعلام کردند.

سفید و گرم

لیانا هاوز، طراح اصلی  شرکت طراحی مهمانداری لوکسWATG که در سه قاره مختلف شعبه دارد، معتقد است که  طراحان پیش بینی می‌کنند که رنگ سفید همچنان رنگ سال ۲۰۲۴ خواهد بود و این رنگ در کنار رنگ‌های گرم همچنان به اندازه قبل محبوبیت خواهد داشت؛ اگر در فکر هستید که منظور رنگ گرم در کنار رنگ سفید چیست، بهترین مثال برای این دسته بندی، رنگ‌های وانیلی، رنگ‌های مایل به سفید، کرم و همین تناژ هستند.

رنگ سفید اتاق خواب

لیانا هاوز همچنان پیش‌بینی می‌کند که رنگ‌های سفید با تم سرد مثل تناژهای مختلف خاکستری هم قرار نیست که محبوبیت خود را از دست بدهند، پس سال ۲۰۲۴ همچنان میزبان رنگ‌های پرطرفدار سال‌های پیش خواهد بود.

مقاله پیشنهادی: روانشناسی رنگ سفید

در واقع لیانا هاوز جمله جالبی در این مورد گفته که شنیدن آن باعث افزایش تقاضا و انتخاب این دست رنگ به عنوان مناسب ترین رنگ اتاق خواب کودک و سرویس خواب نوزاد شده است: سفید و سایه‌هایش طوری به فضا عمق می‌دهند که انگار دیوارها کشیده شده و روح جدیدی در اتاق برای زنده ماندن اتاق حرکت می‌کند.

ناگفته نماند رنگ سفید از دیرباز تاکنون یکی از رنگ های پرمخاطب افراد مختلف در انتخاب سرویس خواب، تخت خواب، میز آرایش، آینه قدی و … بوده است.

زیتونی و سبز تیره

تا به حال هیچگاه نشده که رنگ سبز از لیست رنگ های ترند حذف شود، اما در سال‌های اخیر و مخصوصا امسال دیگر بحث سر بودن یا نبودن رنگ سبز نیست، بحث دقیقا اینجاست که کدام تم سبز قرار است ترند باشد.

در سال‌های قبل سبز پاستلی برنده این میدان بوده است، اما اینطور که به نظر می‌آید، انگار که امسال رنگ‌های سبز تیره و سبز زیتونی می‌توانند پرچم برد را بالا ببرند.

مقاله پیشنهادی: رنگ سبز برای اتاق خواب

رنگ زیتونی اتاق خواب

 

در سال‌های اخیر به تعداد خیلی زیادی دیده شده که در اتاق‌های خواب بزرگسالان از رنگ سبز تیره یا زیتونی برای رنگ دیوار استفاده کرده‌اند و ترکیب این رنگ در اتاقی که سرویس خواب دو نفره در آن قرار می‌گیرد، ترکیب آرامش بخش با جلوه‌ای فوق‌العاده‌ می‌شود، به طوریکه اندازه اتاق بزرگ‌تر دیده می‌شود، البته باز هم انتخاب رنگ سبز برای اتاق خواب بسته به سلیقه دارد و نتیجه گیری همگانی برای آن نمی‌توان گرفت.

قهوه ای

یکی دیگر از رنگ های گرم و خاکی که قرار است در سال 2024 به ترندی بزرگ تبدیل شود، رنگ قهوه ای است.

رنگ قهوه ای دکوراسیون اتاق

گوئرزن می‌گوید: (( روند رشد قهوه‌ای خیلی قراتر از انتظار است، انگار همه چیز قهوه‌ای است، و ما شاهد ادامه این روند هستیم.)) نمونه‌های موجود در دنیا از این رنگ به این صورت است که ما شاهد قهوه ای قارچی هستیم تا قهوه‌ای، موکا و اسپرسو؛ در واقع در سال جدید همه جا قهوه‌ای خواهیم دید.

یکی از پیشنهادهای برتر سال 2024 این است که اگر اتاقی دارید که در آن سرویس خواب قرار گرفته و فضای کافی ندارد تا با دراور و پاتختی آن را زیبا کنید، از رنگ قهوه‌ای برای زمین استفاده کنید تا چندین درجه به شیک و مدرن شدن فضا به طور دیگه‌ای کمک کرده باشید.

آبی

در همین مقاله اشاره کردیم که رنگ سبز زیتونی و تیره اهمیت بسیاری دارد و ممکن است در ترندهای برتر رنگ سال جدید باشد، اما موضوع اینجاست که رودلف دیزل، طراح داخلی برتر بریتانیایی، پیش‌بینی می‌کند که اوضاع قرار است طوری شود که انتخاب رنگ سال 2024 در مسیر جدیدی قرار گیرد تا دنیایی که قصد انتخاب رنگ های ترند سال 2024, را دارد، نگاهش به سمت رنگ آبی بچرخد.  برندهایی مانند Valspar، Minwax، C2، و Dunn-Edwards به همین موضوع فکر می‌کنند و هر چهار سایه آبی را به عنوان رنگ سال 2024 خود منتشر می‌کنند. آبی یک رنگ کلاسیک است که به دلیل داشتن یک اثر آرام بخش در طراحی داخلی استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی: روان شناسی رنگ آبی در دکوراسیون

رنگ آبی اتاق خواب

قرمز و صورتی

در حقیقت طراحی دکوراسیون به گونه‌ای پیش می‌رود که هر روز طرح‌ها و ایده‌های جدیدی در آن ترند می‌شوند. برای مثال این روزها دکور دوپامین، باربیکیو، و ماکسیمالیسم رنگارنگی مورد توجه واقع شده‌اند که به راحتی می‌توان با رنگ‌های ترند سال آن‌ها را داخل فضاهای مختلف به‌ اجرا درآورد. در سال اخیر رنگ صورتی و قرمز هم با‌ افزایش محبوبیت خوبی روبه‌رو شده‌اند که در این موفقیت فیلم “باربی” در باکس آفیس به شدت موثر بوده است. همچنان هم طراحان انتظار دارند که رنگ‌های قرمز و صورتی در طراحی داخلی در سال 2024 نقش مهمی داشته باشند. این رنگ‌های گرم و انرژی بخش معمولا جهت القای کمی شخصیت و رنگ در هر فضایی ایده آل به نظر می‌رسند و علاوه‌بر کارایی خوبی که دارند می‌توانند به عنوان بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه هم مورد انتخاب قرار بگیرند.

مقاله پیشنهادی: رنگ صورتی برای اتاق خواب

در واقع رنگ‌های قرمز و صورتی برای اتاق‌هایی که نور طبیعی زیادی دریافت می‌کنند، انتخاب مناسبی هستند، زیرا نور را به خوبی منعکس می‌کنند و در ادامه به روشن‌تر شدن فضای شما کمک می‌کنند.

رنگ صورتی اتاق خواب

از رنگ آبی در کجا می توان استفاده کرد؟

دیزل، طراح برتر و زبر دست حال حاضر می‌گوید که سایه‌های روشن‌تر آبی می‌تواند فضای اتاق را بزرگ‌تر و بازتر کند، در حالی که سایه‌های عمیق‌تر و تیره‌تر آبی فضایی غنی و چشمگیر ایجاد می‌کند.

دیزل در ادامه گفته که آبی می‌تواند به عنوان مناسب ترین رنگ اتاق خواب کودک محسوب شود.

همچنین می‌توان از آبی در هر اتاقی از خانه استفاده کرد،

آبی می‌تواند ویژه‌ترین و خاص‌ترین انتخاب برای اتاق‌هایی باشد که می‌خواهید در آن‌ها استراحت کنید، برای مثال اتاق نشیمن، اتاق خواب و حمام فضاهایی هستند که رنگ آبی به زیبایی در آن‌ها می‌نشیند.

مطلب پیشنهادی: بهترین رنگ برای اتاق خواب

سخن آخر و جمع بندی نهایی

در هر کجا از کره زمین که زندگی می‌کنید، به طور قطع خواه یا ناخواه درگیر رنگ سال خواهید شد، به عبارتی شاید به نظر نیاید اما اینکه رنگ های ترند سال 2024 چه خواهند بود، روی بسیاری از افراد و زندگی‌ها تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم خواهد گذاشت. در این مقاله از بالسا شما را با انواع رنگ سال 2024 آشنا کردیم تا از همین ابتدای سال بتوانید با آگاهی انتخاب کنید و از مطابق مد روز بودن لذت ببرید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید