فواید و معایب بالش طبی چیست؟

فواید و معایب بالش طبی

خواب یک بخش ضروری و جدا نشدنی در زندگی ماست. پدیده‌های مهم که تاثیر بسیار مستقیمی بر روند زندگی و حتی موفقیت ما دارد. زمانی که ما در حال خواب هستیم تک تک اجزا بدن‌مان در حال آماده شدن برای یک روز جدید هست و انرژی‌های تحلیل رفته روز گذشته را بازسازی می‌کند. پس اینکه در زمان خوابیدن چه محیطی را برای خود فراهم کرده باشیم بسیار مهم است. یک بالش مناسب برای هر سرویس خواب یک غنیمت به شمار می‌رود. المان‎های زیادی روی خواب ما تاثیر می‎گذارند. المان‎هایی نظیر: تشک، تخت خواب چوبی، بالش و…. که ما می‎خواهیم در این مقاله راجع به بالش و صد البته بالش طبی با شما صحبت بکنیم. اگر سر، گردن و حتی ستون فقرات بدن ما در زمان خواب کاملا در آرامش باشند، خوابی صحیح و با کیفیت خواهیم داشت و برای این امر نیاز به یک بالش طبی داریم. اما فواید و معایب بالش طبی چیست؟ در ادامه مزیت‌های بالش طبی و معایب استفاده بالش طبی را با هم بررسی می‎کنیم.

فواید و معایب بالش طبی

قبل از بررسی مزایا و معایب بالش طبی در این مطلب به بررسی این موضوع می‌پردازیم که اصلا بالش طبی چیست؟ بالش طبی، یک نوع بالشی است که طراحی منحصر بفردی نسبت به بالش‌های عادی دارد. طراحی بالش طبی به گونه‌ای است که سر روی تخت و در زمان خواب به درستی قرار بگیرد. درست است که این بالش‎ها ظاهری همچون بالش‎های عادی دارند اما باطن آنها بسیار متفاوت است. باطن آنها با ساختاری تنظیم شده که از فشارهای وارده احتمالی در حین خواب به نواحی گردن (مهره ها) و سر جلوگیری کند. یکی دیگر از ویژگی‌های که این نوع بالش ها را طبی و منحصر بفرد کرد برگشت پذیر بودن و شکل ناپذیر بودن آنها است. با فشار دادن بر روی این بالش‌‎ها می‎توانید به سرعت متوجه بشوید که به حالت اولیه خود بر می‎گردند.

بالش طبی

مقاله پیشنهادی: بالش طبی برای آرتروز گردن

مزیت‌های بالش طبی

همانطور که در بخش بالا گفتیم بالش‌های طبی به گونه ای طراحی شده‌اند که وضعیت سر و گردن را در فضای درستی قرار دهد. از جمله مزیت‎های بالش طبی می‎توانیم به این مورد اشاره کنیم که مطابق با آناتومی سر و گردن طراحی شده‎اند تا از تغییر شکل و انحراف ستون فقرات و شانه‌ها جلوگیری شود.  یکی دیگر از مزیت‌های بالش طبی، جلوگیری از وجود آردن حالت‎هایی در بدن است که موجب فشار زیادی بر نقاط حساس می‎شود. اگر بخواهیم حالت استاندارد خوابیدن را بیان بکنیم اینگونه است که شما باید در حالتی دراز بکشید که بر روی پشت خود و ستون فقراتی در حالت صاف داشته باشید و گردن شما در راستای صاف و نرمالی از بدن شما قرار بگیرد. در قسمت سر نیز نباید بیش از اندازه از حد معمول پایین باشد. از دیگر فواید بالش طبی برای زوجین و سرویس خواب دو نفره، می‌توان به راحتی خواب، عدم خستگی و آسیب، شیر دادن مادر به نوزاد در شرایط مناسب اشاره کرد.

در ادامه مطلب مزیت‌های بالش طبی به بررسی انواع بالش طبی و مزایای آن‎ها می‎پردازیم.

انواع بالش طبی و مزایای آن

بالش‌های طبی انواع بسیار مختلفی دارند، که آنها بر اساس کاربرد و نجوه تولیدشان به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این تقسیم‌بندی شامل:

بالش زانو درد

اگر از درد زانو رنج می‎برید به احتمال زیاد می‎دانید که به هنگام خوابیدن به پهلو دچار فرسایش زانو می‎شوید که این اتفاق باعث تشدید درد زانوتان می‎شود. اگر می‌خواهید با این نوع دردها خداحافظی کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از بالش زانو دردی است که بین دو پای خود در هنگام خوابیدن قرار دهید.

بالش بارداری

کاربرد بالش طبی بارداری همان طور که از اسمش مشخص هست مخصوص به خانم ‌ها و مادران باردار است. مادران باردار در زمان حاملگی بخصوص در ماه‎های آخر، خوابیدن برایشان بسیار دشوار است. بالش‎های بارداری که راجع به آن صحبت کرده‎ایم در 2 نوع تولید شده‎اند که یکی مخصوص سه ماهه دوم بارداری و دیگری برای سه ماهه سوم بارداری است. نوع اول یا بالش مخصوص سه ماهه دوم بارداری، بالش نازکی است که  به راحتی وقتی که مادر باردار به پهلو می‎خوابد زیر شکم او قرار می‎گیرد و وزن و سنگین شکم مادر را کاهش می‎دهد تا مادر بتواند خوابی آرام داشته باشد. اما بالش سه ماهه سوم، این بالش ها یکسری بالش‎هایی با طول بسیار زیادی هستند در حدود 3 تا 5 متر که می‎شود آنها را ما بین دو پا قرار داد تا کمر دردهای این دوره سوم بسیار زیاد کاهش پیدا کند.

مقاله پیشنهادی: روش صحیح شستن بالش

مزیت های بالش طبی

بالش مموری فوم

بالش‎های مموری فوم از آن دست بالش‎هایی هستند که در زمان خواب گرمای بدن شما را به خود جذب می‎کنند. اگر شما فردی هستید که دچار فشار خون است و یا زیاد گر می‎گیرد این نوع بالش‎ها بسیار زیاد مناسب شما است.

مطلب پیشنهادی: بالش مموری فوم چیست؟

بالش آنتی رفلکس

در نوزادان شیرخوار به شدت رفلاکس معده معمول است و حتی در برخی بزرگسالان هم این موضوع رایج شده است. اما شما می‌توانید تنها با یک نوع بالش از این پدیده جلوگیری کنید و یا حتی آن را بهبود ببخشید. بالش آنتی رفلکس، دقیقا همان بالشی است که راجع به آن صحبت کرده‌ایم. برای مثال زمانی که نوزاد درحال شیر خوردن و یا بعد از آن است اگر سر او در راستای ستون فقرات قرار بگیرد موجب ایجاد رفلاکس معده و یا حتی استفراغ کودک می‎شود. اما با استفاده از این نوع بالش در هنگام شیر خوردن نوزاد و یا حتی بعد از آن می‎تواند از این امر جلوگیری کند و حتی دلدردهای او را کاهش دهد.

اگز شما بزرگسالی هستید که از مشکلات معده رنج می‎برید و یا حتی دچار رفلاکس معده شده‎اید پیشنهاد می‎کنم که حتما از این بالش استفاده کنید تا با معجزه‎اش آشنا شوید.

بالش آرتروز

کاربرد بالش طبی آرتروز، این نوع بالش مثل اسمش برای استفاده افرادی است که دچار آرتروز هستند. اگر به این درد دچار هستید احتمالا دردهای آزار دهنده‌ای در بخش سر و گردن خود احساس می‎کنید. پس برای بهبودی و رفع این دردها بالش آرتروز را انتخاب کنید.

بالش طبی

به صورت کلی بالش طبی چه مزایایی دارد؟

در ادامه بررسی فواید و معایب بالش طبی میرسیم به فواید. فواید اصلی بالش طبی به 6 دسته زیر تقسیم می‌شوند که بهتر است با آنها بیشتر آشنا شویم:

کمک به گردش خون

تک تک و تمامی مدل های بالش طبی، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند. که درنتیجه این انعطاف پذیری، گردش خون افراد بالا می‌رود. چرا افزایش گردش خون در بدن هنگام خواب مهم است؟ زیرا این امر باعث پیشگیری از کمردرد و گردن درد هستند.

کنترل فشار در نواحی مختلف بدن

قاعدتا بالش طبی همان وسیله‌ای است که می‎تواند فشار را از روی یک نقطه از بدن بردارد و در میان تمامی قسمت‎ها تنظیم کند. بخاطر همین است اشخاصی که از این نوع بالش در هنگام خواب استفاده می‎کنند به هنگام بیدار شدن هیچ درد، خسنگی و فشاری در بدن خود احساس نمی‎کنند.

قرارگیری صحیح شانه ها، گردن و ستون فقرات

این نوع بالش‌ها یا همان بالش‌های طبی ساخته شده اند تا به سالم ماندن تمامی اندام‎های بدن کمک کنند. پس مطمئن باشید که استفاده از این نوع بالش‌ها باعث می‌شود تا اندام‎های تحت فشار و یا حساس بدن مثل شانه، زانو ، ستون فقرات، گردن و دست‎ها سالم بمانند. به غیر از زوجین، این نوع بالش‌ها برای افراد مجرد و بززگسال و همچنین سرویس خواب یک نفره نیز مناسب است و می‌تواند از بسیاری از دردها جلوگیری کند.

مقاله پیشنهادی: بهترین الیاف برای داخل بالش

رفع مشکل خروپف

از جمله فواید و مزیت‌های بالش طبی، می‌توانیم به بهبود مشکل خر و پف اشاره کرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در شب خر و پف می‎کنید و یا شریک تخت شما دچار این مشکل است، با مصرف این نوع بالش می‎توانید این مشکل را مهار کنید.

فواید بالش طبی

جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست صورت

پزشکان در سراسر دنیا طبق تحیقیقاتی که انجام دادن به این نتیجه رسیدن که نادرست خوابیدن و استفاده از کالای خواب نامرغوب باعث بوجود آمدن چین و چروک در زنان و مردان در سنین مختلف می‌شود. بالش طبی می‌تواند کلید طلایی حل این مشکل باشد.

معایب استفاده از بالش طبی

پس از بررسی جامع و کامل مزیت‎های بالش طبی، حال رسیدیم به معایب استفاده از بالش طبی. اصلا آیا بالش‌هایی که تاثیر مستقیم بر بهبود سلامت ما دارند می‎توانند مضر هم باشند؟ باید بگویم که بله. این بالش‌ها با توجه به انواع مختلفی که دارند و در بازار موجود است، می‌توانند از دیدگاه‎ها و نیاز‎های مختلف مضر نیز باشد. در ادامه چند نمونه از معایب استفاده از بالش طبی را که در شرایطی خاص خواهند داشت، بازگو کرده‎ایم:

  1. بالش‌های طبی که از جنس پر هستند ممکن است برای برخی از پوست‎ها و افراد ایجاد حساسیت کنند.
  2. ممکن است در برخی از بالش‎های طبی فنر هم موجود باشد، که وجود این فنر برای افرادی که درد گردن و مشکلاتی نظیر آرتروز گردن دارند مناسب نیست.
  3. بعضی از بالش‌های طبی به دلیل مواد تشکیل دهنده داخل آن نباید اصلا آنها را شست و این می‎تواند یک مشکل بزرگ برای بالش باشد.

خرید بهترین بالش طبی

حال که به پایان این مقاله رسیدیم و  متوجه شدیم یکی از مهم‌ترین وسایل اتاق خواب بالش طبی است، فکر می‎کنیم تا حدودی جواب سوال فواید و معایب بالش طبی چیست؟ را متوجه شده باشید. امیدوارم که با انتخاب بهترین‎ها برای خود، سلامتی‎تان را تضمین کنید. همین حالا می‎توانید با بازدید از بخش بالش‎های طبی وب سایت بالسا با بهترین نوع بالش طبی آشنا شوید. ضمنا ما در کنار شما هستیم و می‌توانید با استفاده از مشاوره رایگان بهترین نوع بالش طبی بالسا را برای خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

  1. قیمت بالش‎های طبی چند است؟
    بالش‎های طبی، انواع متقاوتی دارند از نوع برند گرفته تا جنس و ابعاد آنها. که تمام این موارد بر روی قیمت‎شان تاثیر می‎گذارند.
  2. خطرات استفاده از بالش طبی غیر استاندارد چیست؟
    اگر از بالش طبی غیر استاندارد استفاده کنید ممکن است بعد از بیدار شدن احساس سردرد داشته باشید، درد شدیدی در نقاط مختلف بدن خود احساس کنید، نتوانید به راحتی به خواب بروید و یا یک خواب عمیق را تجربه کنید و دردهای بدنی شما اگر دچار آرتروز و دیسک هستید تشدید می‎شود.
  3. چه کسانی نباید از بالش طبی مموری فوم استفاده کنند؟
    نوزادان، افرادی که به بوی مواد شیمیایی حساسیت شدید دارند از جمله کسانی هستند که این نوع بالش طبی اصلا برای آن‎ها توصیه نمی‌شود.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

1 دیدگاه دربارهٔ «فواید و معایب بالش طبی چیست؟;

دیدگاهتان را بنویسید