مهم ترین رنگ‌ های ضد افسردگی و آرامشبخش

رنگ های ضد افسردگی

رنگ‌ های ضد افسردگی و آرامشبخش

تصور کنید بعد از یک روز خسته‌کننده هنگام ورود به خانه با دنیایی از رنگ‌های آرامشبخش و جذاب رو‌به‌رو شوید! قطعا در این لحظه تمام خستگی و مشغله‌ کاری‌های خود را فراموش خواهید کرد و خود را به یک فنجان قهوه دعوت می‌کنید. در این مقاله از بالسا قصد داریم بهترین رنگ‌های آرامشبخش و ضد افسردگی را با‌توجه به نوع سلیقه‌تان معرفی کنیم تا محیطی پر از آرامش با رنگدانه‌های ضد افسردگی برای خود خلق کنید.

رنگ آبی؛ نماد پاکی و ملایمت

رنگ آبی، نماد صلح و آرامش است که تاثیر فوق‌العاده‌ای در مدیریت استرس دارد. این رنگ باعث کاهش استرس و کاهش فشار خون می‌شود و ذهن را از مشغله‌های روزانه دور می‌کند. نظر طراحان دکوراسیون در ارتباط با رنگ‌ها این است که رنگ آبی حس خنکی و آرامش را به مخاطب القا می‌کند؛ بنابراین بهترین گزینه برای رنگ اتاق کودک، رنگ آبی آسمانی است که کودک حس راحتی و آرامش را از طریق آبی حس کند.

انتخاب رنگ صورتی؛ نماد انرژی و سرزندگی

رنگ صورتی، احساسات و انرژی درونی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و قابلیت تسکین دهنده خشم و عصبانیت دارد. یکی از رنگ های آرامش بخش فنگ شویی، صورتی است که به‌عنوان آرام کننده ذهن و افکار فرد شناخته شده است. معمولا به دلیل انرژی‌بخش بودن رنگ صورتی، سرویس خواب نوزاد و دیوار اتاق دختر‌ها را رنگ صورتی ملایم انتخاب می‌کنند.

رنگ صورتی ضد افسردگی

رنگ سفید؛ نماد شفافیت و سادگی

یکی از رنگ های آرامشبخش و در عین حال مینیمال، رنگ سفید است. این رنگ نه‌تنها احساس آرامش را انتقال می‌دهد بلکه فضای شما را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد. رنگ سفید، رنگی جدایی ناپذیر و حذف نشدنی است که در همه مکان‌ها مانند محل کار، اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه کاربرد دارد. با انتخاب رنگ سفید روشنایی و شفافیت را به‌همراه انرژی و سرزندگی برای فضای خود ایجاد کنید. اگر به دنبال بزرگ جلوه دادن اتاق خود هستید می‌تواند از رنگ سفید استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ سفید

رنگ سبز؛ نماد آرامش و طراوت

رنگ سبز یادآور طبیعت و طراوت را در ذهن شما تداعی می‌کند و حس تازگی و شادابی را در محیط خانه می‌آورد. اگر در محیط خانه به‌دنبال فراهم‌سازی تمرکز و آرامش هستید، از رنگ های ضد استرس در تنالیته‌های سبز کمرنگ یا سبز زیتونی در دیوار اتاق خواب یا سالن غداخوری استفاده کنید.

به‌کار بردن رنگ سبز در فضای خانه، آرامش ذهنی را با محیطی دلپذیر برای خود فراهم می‌سازید. همچنین ترکیب رنگ سبز و بژ برای اتاق خواب و تخت خواب دونفره یکی از بهترین رنگ‌های آرامش بخش برای افراد متاهل است.

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ سبز در دکوراسیون

رنگ خنثی خاکستری؛ نماد استقلال و غم

رنگ خنثی خاکستری؛ نماد استقلال و غم

استفاده از رنگ خاکستری تیره در محیط خانه، به‌عنوان رنگ افسردگی و غم توسط روانشناسان شناخته شده است. اما با رعایت کردن تعادل در رنگ خاکستری، می‌توانید فضای خود را به مرموزترین و جذاب‌ترین حالت تبدیل کنید. اگر قصد تغییر دکوراسیون در اتاق خوابتان را دارید بهتر است فقط یک قسمت یا وسایل را به این رنگ اختصاص دهید به‌عنوان مثال خرید سرویس خواب دو نفره به رنگ خاکستری یا طوسی گزینه ایده‌آل برای اتاق خواب شما به‌شمار می‌رود.

بنفش یکی از رنگ‌های ضد استرس در اتاق خواب

رنگ‌ های آرامش دهنده برای اتاق خواب آبی، بنفش و یاسی است که استفاده از ترکیب رنگ بنفش و سفید نیز در اتاق خواب گزینه مناسبی است که تاثیر بسزایی در زیبایی اتاقتان به‌جای میگذارد. رنگ بنفش در روانشناسی رنگ‌ها، جزو رنگ‌های ضد افسردگی و آرامشبخش شناخته شده است. البته اگر شما یک فرد افسرده ای هستید، تاثیر خواب بر افسردگی را دست کم نگیرید که رنگ اتاق خواب نیز در خواب راحت دخیل است.

بنفش یکی از رنگ‌های ضد استرس در اتاق خواب

ترکیب رنگ های ضد افسردگی در دکوراسیون

رنگ هایی  مانند نارنجی، قرمز، بنفش و زرد جزو رنگ های شادی آور محسوب می‌شوند. برای ایجاد هیجان و اشتیاق، رنگ‌های شاد را با رنگ‌های خنثی ترکیب کنید. به عنوان مثال رنگ های ضد استرس که شامل سفید و کرم هستند را می‌توانید با رنگ نارنجی ست کنید و فضای جذاب با کالیته‌های رنگی خاص برای خود فراهم سازید.

ترکیب رنگ تند با خنثی برای کاهش استرس

حتما به این نکته توجه داشته باشید که بیش از اندازه از رنگ‌های تند و پر‌شوق در پذیرایی استفاده نشود. به‌عنوان مثال اگر قصد به‌کار بردن رنگ زرد را در سالن پذیرایی دارید؛ آن را فقط به مبل تک نفره یا یک قسمتی از رنگ دیوار اختصاص دهید. جالب است بدانید اجرای ترکیب رنگ زرد و سبز نیز ایده خاص و متفاوتی در سالن پذیرایی است.

کاربرد و انتخاب بهترین رنگ های آرامشبخش در دکوراسیون

در این مطلب همه رنگ های ضد افسردگی مانند رنگ سفید، آبی، بنفش، طوسی و رنگ‌های دیگر را به شما معرفی کردیم تا رنگ‌های مورد‌علاقه خود را بر‌اساس روحیاتتان انتخاب کنید. رنگ های آرامشبخش، قابل استفاده در دیوار‌خانه، لوازم و وسایل‌ اتاق خواب، آشپزخانه و محل کار هستند. اگر علاقه‌مند به مطالعه روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون خانه و محل کار هستید، به قسمت وبلاگ سایت بالسا مراجعه کنید تا با ایده‌های جذاب دکوراسیون طبق کالیته رنگی‌های خاص آشنا شوید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید