5 تفاوت میز آرایش و کنسول

فرق میز آرایش و میز کنسول

بسیاری از افراد میز آرایش و میز کنسول را به جای یکدیگر در فضای خانه‌شان استفاده می‌کنند؛ در‌صورتی‌که کاربرد و ظاهر این دو میز تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند. در واقع استفاده از آن‌ها به جای یکدیگر ایده مناسبی برای دکوراسیون خانه نخواهد بود. تفاوت میز آرایش و کنسول در فاکتورهای مختلفی است که ما در این مقاله به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. اگر برای داشتن دکوراسیونی مناسب برای خانه، قصد دارید تفاوت میز آرایش و میز توالت با کنسول را بدانید؛ پیشنهاد ما به شما مطالعه این مقاله است.

1. تفاوت میز آرایش و کنسول در کاربرد‌ این دو عنصر جذاب دکوراسیون 

اولین موردی که می‌توان در مورد تفاوت میز آرایشی و میز کنسول به آن اشاره کرد کاربردهای این دو عنصر است. میز آرایش یا میز توالت برای استفاده هنگام مرتب کردن مو و آرایش است. وجود یک میز آرایش کاربردی، زیبایی را در فضای اتاق شما به ارمغان می‌آورد. این نوع میز فضایی ایده‌آل برای ذخیره همه وسایل شخصی (جواهرات عطر) شما دارد. 

در‌صورتی‌که میز کنسول اغلب به‌عنوان یک قطعه تزئینی و عملکردی در فضای خانه مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. هرگونه وسایل از ظرف و ظروف گرفته تا سایل لوازم مورد‌نیاز در خانه را می‌توان در فضاهای تعبیه شده در این میز قرار داد. هم‌چنین می‌توانید وسایل یادگاری‌تان را در فضای داخلی، کشو و قفسه‌های این میز قرار دهید. از این رو پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید حتما به نیاز خود توجه کنید تا انتخابی مناسب و ایده‌آل داشته باشید. 

تفاوت میز آرایش و میز کنسول

2. میز کنسول و میز توالت در محل قرارگیری آن‌ها در دکوراسیون 

یکی از مواردی که می‌توان به‌عنوان تفاوت میز آرایش و کنسول به آن اشاره کرد، محل قرارگیری این دو میز در خانه است. میز کنسول، معمولا برای تزیین راهروها، سالن پذیرایی و اتاق نشیمن مورداستفاده قرار می‌گیرد و معمولا جلوه‌ای خاص و زیبا به فضای خانه می‌بخشد. علاوه‌بر این دکوراسیون را از یکنواختی و برهنگی نجات می‌دهد.

استفاده از میز آرایش فقط محدود به فضای اتاق خواب و تخت خواب است. در واقع میز آرایش عنصر کاربردی در اتاق خواب محسوب می‌شود که همراه سرویس خواب (تخت خواب، کمد و دراور) به فروش می‌رسد.  لازم به ذکر است میز آرایش فقط در اتاق خواب استفاده نمی‌شود و گاهی لین عنصر کاربردی را در حمام نیز قرار می‌دهند. دراین‌صورت می‌توان از آن برای مرتب کردن موها و پوست و ماسک صورت در حمام استفاده کرد.

3. تفاوت در اجزای تشکیل‌دهنده میز آرایش و میز کنسول 

یکی از مهم‌ترین تفاوت میز آرایش و میز توالت با کنسول اجزای تشکیل‌دهنده این میزها است. میز آرایش و میز توالت از یک میز به همراه یک آینه ثابت و متحرک تشکیل شده‌اند. در واقع بعضی از آینه‌ها در جای خود تنظیم شده‌اند؛ درحالی‌که برخی دیگر برای ترجیح شخصی قابل تنظیم هستند. برخی از میزهای آرایش خاص با آینه‌های 3 بعدی ساخته‌ شده‌اند  که به کاربر اجازه می‌دهند از هر زاویه خود را در آینه ببینید.  

میز ‌کنسول دارای اجزایی مانند آینه و شمعدان خواهد بود.  اگر تمایل ندارید روی میز کنسول آینه قرار دهید، اشکالی ندارد؛ برای تزیین و زیباتری به نظر رسیدن این میز پیشنهاد می‌کنیم به جای آینه، چند قاب عکس زیبا روی میز کنسولتان بگذرید. هم‌چنین می‌توانید زمانی که مهمان دعوت کرده‌اید، از میز کنسول برای گذاشتن قاشق، چنگال و لوازم پذیرایی استفاده کنید تا برای چیدن وسایل شام مدام به سمت آشپزخانه رفت‌وآمد نکنید.

میز آرایش و کنسول

4. مقایسه فضای داخلی و تعداد قفسه‌ها در میز کنسول و میز توالت

دقت داشته باشید که در انتخاب میز توالت یا میز آرایش علاوه‌بر زیبایی باید ویژگی‌‌هایی مانند داشتن فضای کافی را نیز مد‌نظر قرار دهید. اندازه کشو و قفسه‌های داخلی میز توالت و کنسول تفاوت بسیاری با یکدیگر دارد. میزهای کنسول ممکن است فضاهایی کشو مانند هم داشته باشند اما به دلیل اینکه اغلب طراحی ظریف و کاربرد تزیینی دارند، آیتم‌های زیادی را در خود جای نمی‌دهند. اما میزهای آرایش اغلب کشوها یا قفسه‌های متعددی برای نگهداری لوازم آرایش، برس‌ها و سایر لوازم مانند وسایل بهداشتی و زیورآلات دارند. ازاین‌رو می‌توان گفت میزهای آرایشی فضای داخلی بیشتری نسبت به میزهای کنسول دارند.

5. تفاوت ابعاد و اندازه میز آرایشی با میز کنسول

یکی دیگر از تفاوت‌های میز کنسول با میز آرایشی در در ابعاد این عنصر است. این دو مدل میز از نظر اندازه و ابعاد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند؛ به‌عنوان مثال معمولا میزهای آرایشی بزرگ‌تر از کنسول هستند و یکی از آیتم‌های اساسی اتاق خواب در کنار دراور لباس و دیگر وسایل محسوب می‌شوند. درحالی‌که میزهای کنسول، مخصوصا اگر سنتی و دوپایه باشند، ابعادی کوچک‌تر از میزهای آرایشی دارند. برای انتخاب ابعاد هر یک از این میزها حتما به متراژ خانه خود و هم‌چنین سبک و مدل سایر اجزای دکوراسیون نیز توجه کنید تا انتخابی مناسب و ایده‌آل داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید آینه قدی

میز آرایش

مطلب پیشنهادی: چگونه میز آرایش بچینیم؟

دکوراسیونی خاص و منحصربه‌فرد در خانه با میز آرایشی و میز توالت بالسا

در این مقاله در 5 تفاوت میز آرایش و میز توالت با کنسول را برای شما عزیزان ذکر کردیم. به‌طورکلی می‌توان گفت که تفاوت اصلی بین این دو مدل میز، مرتبط با استفاده‌های از آن‌ها و طراحی‌های‌شان است. در واقع به‌صورت خلاصه می‌توان گفت که میزهای آرایشی برای فعالیت‌های آرایشی و زیبایی طراحی شده‌اند؛ در حالی که میز کنسول بیشتر به‌عنوان یک قطعه تزئینی و عملکردی در فضاهای داخلی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. 

تفاوت‌هایی که در کاربردهای این قطعه وجود دارند به‌خوبی پاسخگوی نیاز همه افراد با سلیقه‌های متفاوت خواهند بود. در‌صورتی‌که قصد خرید میز آرایش یا میز توالت برای دکوراسیون منزلتان دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا حتما مدل‌های قابل تولید و عرضه بالسا را ببینید. با مشاهده این مدل‌ها شک نکنید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت سفارش خواهید کرد. طراحی خاص و منحصربه‌فرد گروه بالسا در میزهای آرایشی و توالت باعث شده است که در کوتاه‌ترین زمان اقدام به سفارش و عرضه این محصولات در رنگ‌بندی‌های متنوع خواهد کرد. چنانچه ابهام یا سوالی دار این باره دارید؛ سوالاتتان را در قسمت نظرات از ما بپرسید.

  • 1

    از چه عناصری می‌توان برای روی میز آرایشی و میز کنسول استفاده کرد؟

    برای زیباتر به نظر رسیدن میز کنسول و میز آرایش شما می‌توانید از عناصر گوناگونی استفاده کنید. به‌عنوان مثال آباژورها، شمعدان، قاب عکس و گلدان‌ها عناصری ایده‌آل برای روی میز کنسول هستند. برای میز آرایش نیز می‌توانید لوازم آرایش خود را در استندهای دکوراتیو و کاربردی با یک نظم خاص روی این میز خود قرار دهید.
  • 2

    آیا می‌توان برای راهرو خانه از میز آرایش استفاده کرد؟

    بله شما برای قرار دادن میز آرایش و میز کنسول در دکوراسیون خانه با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو نیستید. گرچه قرار دادن میز کنسول در راهرو انتخاب مناسب‌تری است؛ اما می‌توانید در‌صورت محدودیت فضا از یک میز آرایش دیواری نیز استفاده کنید.
  • 3

    آیا برای میز کنسول هم‌چون میز آرایش نیز می‌توان از آینه استفاده کرد؟

    بله این انتخاب کاملا بستگی به سلیقه شما دارد؛ در واقع برخی از افراد متناسب با نوع دکوراسیون و هم‌چنین سلیقه خود مدل‌های متنوعی از آینه را روی میز کنسول خانه خود قرار می‌دهید. استفاده از آینه روی میز کنسول علاوه‌بر زیبایی، باعث گسترده‌تر شدن فضا نیز می‌شود.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

1 دیدگاه دربارهٔ «5 تفاوت میز آرایش و کنسول;

دیدگاهتان را بنویسید